عضو سابق گروهک تروریستی «کومله» از حزب چپ سوئد اخراج شد

یک عضو سابق گروهک تروریستی «کومله» به دلیل اقدامات اسلام‌ستیزانه متعدد، از حزب چپ سوئد اخراج شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، رسانه‌های سوئدی نوشته‌اند که حزب چپ این کشور «امینه کاکاباوه» از اعضای این حزب و عضو سابق گروهک تروریستی «کومله» را به دلیل رویکردهای اسلام‌ستیزانه او، اخراج کرده است.

کاکاباوه به دلیل انتشار مکرر مطالب اسلام‌ستیزانه، مدت‌ها بود که مورد انتقاد رهبری حزب چپ سوئد قرار داشت. او در انتخابات پارلمانی پیشین نیز در آستانه حذف از فهرست پارلمانی حزب چپ قرار داشت.

به نوشته پایگاه «اس‌وی‌تی» سوئد، کاکاباوه در سال ۲۰۱۶ ویدئویی جعلی منتشر کرد که ساخته راستگرایان افراطی بود و اتهامات کذبی را به مسلمان‌ها نسبت می‌داد. وی بارها منتقدان خود را «اسلامگرا» خوانده و مدعی شده است که در حومه شهرهای سوئد «خلافت اسلامی» شکل گرفته است.

او دیدگاه‌های ضدایرانی نیز دارد و در جریان سفر اخیر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تجمع اعضای گروهک منافقین حضور یافته و علیه نظام جمهوری اسلامی شعار داده بود. در سال ۲۰۱۵، پیش از برگزاری مسابقه فوتبال تیم‌های ملی ایران و سوئد، کاکاباوه از مقام‌های سوئدی خواسته بود این مسابقه را لغو کنند.

در پی ادامه اختلاف میان سران حزب و کاکاباوه، روز چهارشنبه «آرون اتزلر» دبیر کل حزب چپ سوئد در یک نشست خبری در «استکهلم»، رسما اعلام کرد که کاکاباوه از حزب اخراج شده است.

وی با بیان اینکه اظهارات و رفتارهای کاکاباوه به اعتبار حزب آسیب «جدی» وارد کرده، گفت: «او ادعا می‌کند که در حومه شهرهای سوئد خلافت اسلامی ایجاد شده است. او در حساب‌های کاربری‌اش در شبکه‌های اجتماعی ویدئوهای پروپاگاندایی پخش می‌کند که توسط نژادپرست‌ها درباره اسلام ساخته شده است. او همچنان خواهان ممنوع شدن نمادهای مذهبی در مدارس است.»

کد خبر: 1026487

وب گردی

وب گردی