تحریریه آموزشی شهید باغبانی افتتاح شد

در مراسمی با حضور سرپرست مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده شهید باغبانی، تحریریه آموزشی شهید باغبانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بعداز ظهر امروز مراسم افتتاحیه تحریریه آموزشی شهید باغبانی در مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد با حضور این خانواده شهید رسانه برگزار شد.

مجتبی توانگر رئیس مرکز رسانه های دانشگاه آزاد در ابتدای این مراسم گفت: کارکردی که برای ایسکانیوز تعریف شده تربیت نیروی کاردان در حوزه ژوررنالیسم علمی است.

وی افزود: عنوان های مختلفی برای این تحریریه مطرح شد و در نهایت با نام شهید باغبانی که از شهدای مستند ساز دانشگاه آزاد بود؛ این مرکز نام گذاری شد و از حضور خانواده محترم این شهید در این مراسم سپاسگزاری می‌کنم.

در ادامه مراسم علی رجبی رئیس باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران گفت: فعالیتی که در باشگاه خبرنگاران دانشجویی در حال شکل گیری است شامل برگزاری دوره های مختلف آموزش رسانه از جمله دوره ترنج مخفف «دوره تربیت رسانه ای نواندیش و جوان» است که از ابتدای پاییز این فعالیت آغاز می‌شود و در حال حاضر هم تعدادی کار آموز در تحریریه ایسکانیوز در حال آموزش هستند.

وی افزود: در ترم اول این طرح در چهار حوزه اصلی کارآموز جذب خواهیم کرد که در حوزه‌های علم و دانشگاه، فرهنگی و اجتماعی مهارت‌آموزی خواهند کرد.

رجبی با بیان اینکه کاراموزان باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، علاوه بر آموزش نظری با حضور در تحریریه شهید باغبانی به تجربه‌نگاری خواهند پرداخت، گفت: سعی خواهیم کرد به صورت مرکز رشد رسانه‌ای و در قالب‌های مختلفی از جمله شبیه‌سازی نشست های خبری و بازدید از خبرگزاری‌های و روزنامه‌ها و حضور در حوزه‌های خبری، کارآموزان رسانه‌ای دوره ترنج را به خبرنگارانی آماده برای ورود به بازار کار تبدیل کنیم.

وی در پایان گفت: نتیجه 10 هفته آموزش و تجربه نگاری دوره ترنج، این هدف خواهد بود که خبرنگارانی مجهز به دانش فنی تربیت شده و به رسانه‌ها نیز تزریق خواهند شد.

گفتنی است در پایان مراسم از خانواده شهید باغبانی دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی که در سوریه و در حین ساخت مستند به شهادت رسیده بود، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1026495

وب گردی

وب گردی