تابستان فصل مسمومیت های غذایی است

فصل تابستان با توجه به گرمای هوا، بیشترین آمار مراجعات به پزشکان را برای مسمومیت های غذایی دارد. در مطلب زیر کارشناسان تغذیه راهکارهایی را ارائه داده اند تا مردم کمتر دچار این بیماری دردناک شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کارشناسان کنترل سم توصیه هایی در مورد چگونگی جلوگیری از مسمومیت غذایی در پیک نیک ها، نمایشگاه ها و مناسبت هایی که در کنار آنها غذا به فروش می رسد، دارند.

«دایان کاللو» ، مدیر اجرایی و مدیر «مرکز کنترل سموم نیوجرسی» در دانشکده پزشکی «راتگرز نیوجرسی» می گوید: فراموش کردن امنیت و سلامت غذایی در جامعه می تواند سرمنشاء فاجعه های بزرگی باشد.

در صورت بروز هر نوع بیماری تنفسی یا عفونت در خودتان، آشپزی نکرده و هیچ غذایی را آماده نکنید زیرا این امر میهمانان شما را هم در معرض خطر قرار می دهد.

مهم نیست که آشپزخانه شما در طول تعطیلات چقدر شلوغ باشد، همیشه خطرات ناشی از عدم مدیریت مواد غذایی در کمین شما و افراد وابسته به شما خواهد بود ؛ پس برای همیشه این امر و « منطقه خطر » را به خاطر بسپارید.

روزهای تابستان فاجعه بارترین زمان هایی هستند که در آنها مسمومیت غذایی به وجود می آیند زیرا دمای گرمتر باعث می شود که میکروب های موجود در مواد غذایی به سرعت تکثیر شوند.

به خاطر سپردن منطقه خطر همیشه مهم است زیرا به ایمنی مواد غذایی مربوط می شود؛ خطر مسمومیت غذایی معمولا بین 40 تا 140 درجه فارنهایت افزایش می یابد. اثرات مسمومیت غذایی می تواند بین چند ساعت تا چند روز پس از مصرف رخ دهد. علائم این بیماری ممکن است شامل تهوع ، استفراغ ، گرفتگی معده ، اسهال و تب باشد.

پس به طور مرتب آبدارخانه، یخچال و فریزر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حاوی هیچ نوع غذای پس مانده ای نیست که باعث آلودگی و همچنین شیوع بیماری باشد. آلودگی مواد غذایی نه تنها برای گوشت و غذاهای دریایی بلکه برای میوه و سبزیجات تازه نیز یک نگرانی و تهدید واقعی است.

از آنجا که غذاها می توانند در هر نقطه، از فرآیند برداشت تا جدول مصرف، آلوده شوند؛ به یاد داشته باشید که در هنگام تهیه، پخت و پز و نگهداری آنها از اصول ایمنی مواد غذایی پیروی کنید:

دست ها را قبل و بعد از تهیه غذاها با صابون و آب گرم بشویید.

  • هنگام خرید ، همیشه قبل از حساب کردن گوشت ، مرغ یا غذاهای دریایی را درست انتخاب کرده و این موارد را از سایر موارد موجود در سبد خرید خود جدا کنید.
  • میوه‌ها و سبزیجات را به خوبی بشویید و از لمس هر سطح یا ظروف که گوشت خام در آن قرار گرفته، خودداری کنید.
  • گوشت و مرغ را در یخچال یا جای بسیار خنک نگه دارید تا زمانی که آماده آشپزی شده و شروع به پختن کنید.
  • دماسنج مواد غذایی را به کار ببرید تا اطمینان حاصل کنید که گوشت در تمام طول مدت پخته می شود. دمای آب و غذا به اندازه کافی داغ باشد تا باکتری ها و میکروب های مضر از بین بروند.
  • باقیمانده غذاها را به قسمت های کوچکتر تقسیم کرده و آنها را در ظروف کم عمق پوشیده قرار دهید. این کار به شما اجازه می دهد تا مواد غذایی به طور صحیح خنک شوند و از رشد باکتری ها در آنها جلوگیری به عمل آید.
  • تمام مواد غذایی به خصوص غذاهای گرم، گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، سالادها یا غذاهای حاوی مایونز را ظرف دو ساعت پس از پخت و پز در یخچال قرار داده و یا اگر یک درجه حرارت 90 درجه فارنهایت یا بالاتر باشد در یخچال بگذارید.
  • از خوردن خمیر کوکی خام، خمیر نان یا مخلوط کیک، قهوه‌ای خودداری کنید زیرا این ماده حاوی مواد اولیه خام است که ممکن است با انواع میکروب های مضر آلوده شوند. (باکتری ، ویروس ، انگل): E. coli از آرد و سالمونلا از تخم مرغ. (مواد پخته شده برای غذا بی خطر هستند زیرا درجه حرارت زیاد در فرایند پخت و پز باکتری ها را از بین می برد.)

انتهای پیام/

کد خبر: 1026505

وب گردی

وب گردی