سند 2030 در آموزش و پرورش جایگاهی ندارد/ اولویت وزیر بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان باشد

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر آینده آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به وضعیت معیشتی فرهنگیان با توجه به شرایط اقتصادی موجود جامعه داشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمیدرضا حاجی‌بابایی با اعلام حضور محسن حاجی‌میرزایی گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش در نشست فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهم‌ترین موضوعاتی که نمایندگان با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح کردند، اجرای دقیق و صحیح سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، توجه ویژه به وضعیت معیشتی فرهنگیان با توجه به شرایط اقتصادی موجود جامعه و ضرورت سازماندهی دقیق فرهنگیان بود.

وی افزود: از دیگر دغدغه‌های نمایندگان ملت در فراکسیون نمایندگان ولایی، برنامه‌ریزی صحیح برای جبران کمبود شدید نیروی انسانی و همچنین تبدیل وضعیت نیروی انسانی پیمانی، خرید خدمت، حق‌التدریس‌ها، نهضت سوادآموزی، پیش‌دبستانی‌ها و تعیین تکلیف کنکور سراسری و روشن شدن آینده تعلیم و تربیت کشور است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لزوم بازنگری در سرانه آموزشی مدارس که پاسخگوی نیاز و برنامه‌های مدارس نیست و حمایت تجهیزاتی از هنرستان‌ها جزو دیگر خواسته‌های نمایندگان مردم در این جلسه بود.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: ضرورت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، رسیدگی به صندوق ذخیره فرهنگیان و تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز به زعم نمایندگان ولایی باید در اولویت برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی افزود: تلاش برای جلب توجه دولت به آموزش و پرورش؛ به گونه‌ای که این وزارتخانه، نیازها و برنامه‌های آن در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد، انتظاری است که حاجی‌میرزایی باید در برنامه‌های خود داشته باشد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: خدمتگزاران مدارس نیز باید مورد توجه وزیر در برنامه‌های معیشتی قرار بگیرند؛ چراکه به عنوان نیروهای مؤثر در مدرسه مدنظر هستند. از سوی دیگر کمبود این گروه نیز در برنامه‌ریزی‌های نیروی انسانی مدنظر باشد.

حاجی‌بابایی یادآور شد: نمایندگان مردم معتقدند زیرساخت پیشرفت و تعالی کشور، آموزش و پرورش متعالی و بالنده است و اگر آموزش و پرورش تضعیف شود، نتیجه آن تضعیف کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: حاجی‌میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش در پاسخ به نمایندگان تأکید کرد برنامه ما این است که سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به گفتمان غالب در آموزش و پرورش تبدیل شود؛ همچنین سند 2030 در آموزش و پرورش جایگاهی ندارد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی افزود: حاجی‌میرزایی معتقد است بخشی از صندوق ذخیره فرهنگیان را باید به فرهنگیان واگذار کرد، همچنین دانشگاه فرهنگیان تنها مرجع تربیت نیروی انسانی برای آموزش و پرورش است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش بیان کرد ارتباطی با تشکل‌های سیاسی، صنفی و غیر صنفی نداشته و ندارم. همچنین وی از آماده شدن آیین‌نامه تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس و نهضتی تا پایان شهریورماه خبر داد.

حاجی‌بابایی در ادامه گفت: عدالت آموزشی از دیدگاه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، نخستین اولویت است و کیفیت‌بخشی به مدارس غیردولتی را نیز در دستور کار خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: حاجی‌میرزایی از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از اواخر شهریورماه خبر داد و گفت نظام رتبه‌بندی نیز در هیئت دولت در حال بررسی و آماده‌سازی است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان در پایان گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جهت‌گیری به سوی آموزش های مهارتی تا 50‌درصد دانش‌آموزان و ایجاد هسته اقتصادی برای ساماندهی اقتصاد آموزش و پرورش را نیز از برنامه‌های خود اعلام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026515

وب گردی

وب گردی