کارنامه پرافتخار سرمربی تیم تکواندوی دانشگاه آزاد اسلامی

سید نعمت خلیفه عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به عنوان سرمربی تیم تکواندوی دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی این تیم را تا سکوی قهرمانی هدایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، سید نعمت خلیفه عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به عنوان سرمربی تیم تکواندوی دانشگاه آزاد اسلامی که به نمایندگی کشورمان در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ حضور پیدا کرد هدایت این تیم را بر عهده داشت.

تیم تکواندوی دانشگاه آزاد اسلامی که در این مسابقات با سه برد پیاپی در بخش پسران در مقابل تیم‌های قزاقستان، چین و کره جنوبی به مقام قهرمانی رسید، توانست در بخش میکس نیز با شکست تیم‌های ساحل عاج و روسیه به کسب مقام نایب قهرمانی نائل شود.

سید نعمت خلیفه که از سال 1386 به عنوان مدرس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج فعالیت دارد، با اخذ دکترای تخصصی تربیت بدنی با گرایش مدیریت ورزشی، در حال حاضر در دانشکده تربیت بدنی واحد کرج به عنوان عضو هیأت علمی در حال خدمت می باشد. وی از سال 2004 همزمان با تیم ملی دانشجویی ایران، به عنوان مدیر فنی تیم ملی صربستان همکاری داشت که با این تیم در المپیک 2012 طلا گرفت و در 2016 نیز مدال نقره را کسب کرد.

وی همچنین به عنوان مدرس در اتحادیه تکواندوی اروپا تدریس می کند و به کشورهای آسیایی و اروپایی دعوت می‌شود و به عنوان تنها ایرانی در فدراسیون جهانی عضو کمیته آموزش می باشد.

خلیفه که در یک خانواده کرجی به دنیا آمده است؛ از سال 1360 از باشگاه تختی کرج تکواندو را شروع کرده و تا مسابقات قهرمانی کشور پیش رفت و در نهایت 1372 کارمربیگیری را همزمان با ورزش و تمرین خودم شروع کرد. وی باشگاهی در عباس آباد کرج دارد که از سال 1372 تا کنون به صورت صلواتی به شناسایی استعدادها و تربیت شاگرد مشغول است.

این عضو هیأت علمی واحد کرج از موسسین تکواندوی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1376 است که اولین قهرمانی و مدال بین المللی را در سال 1377 برای ورزش دانشگاه آزاد اسلامی رقم زد و از همان سال به عنوان کمک مربی در تیم های ملی مشغول شد. وی از سال 2003 به عنوان مربی تیم ملی دانشجویان کشور در تکواندو فعالیت دارد و نائب قهرمانی سال 2004 و 2005 را برای این تیم به ارمغان آورد.

خلیفه در سال 2006 به سرمربیگری تیم ملی دانشجویان منصوب شد که این تیم برای اولین بار در والنسیای اسپانیا قهرمان شد و تا 2009 قهرمان باقی ماند وپس از آن در سال 2010 به مقام نائب قهرمانی رسید.

در سال 2011 به دلیل اختلافاتی که با فدراسیون دانشجویی داشت در مسابقات شرکت نکرد که حاصل آن کسب مقام پنجم توسط تیم ایران بود و از سال 2012 مجددا فعالیت خود را از سر گرفت و این بار نیز تیم تحت هدایت وی در کره جنوبی قهرمان شد. تیم وی در سال 2013 در مسابقات کشورهای اسلامی قهرمان شد و با قهرمانی 2015 و 2016 در مسابقات آسیایی، سید نعمت خلیفه به عنوان بهترین مربی آسیا معرفی شد و پس از کسب عنوان قهرمانی تیمش در یونیورسیاد جهانی 2017 به عنوان برترین مربی جهان انتخاب شد.

کد خبر: 1026531

وب گردی

وب گردی