تلاش دانشگاه پیام نور برای استفاده از تجربیات دانشگاه‌های سطح یک

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه‌ پیام نور با دانشگاه‌های سطح یک در‌ ارتباط است تا بتواند از تجربیات آن‌ها در زمینه سرفصل دروس استفاده کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرتضی محسنی در نشست خبری که صبح امروز دوشنبه 11 شهریورماه 98 در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار‌ شد، با اشاره به جزئیات به‌روز‌رسانی سرفصل‌های دروس اظهار کرد: مسئولیت به‌روزرسانی سرفصل‌های مختلف به عهده وزارت علوم است. البته دانشگاه‌های مختلف می‌توانند پیشنهادهای خود را به دانشگاه ارائه دهند و مطمئن باشند که پیگیری می‌شود. وزارت علوم در سال ۹۵ آیین‌نامه‌ای به دانشگاه ابلاغ کرد که براساس آن باید‌ در دانشگاه، شورای برنامه‌ریزی تشکیل شود. این شورا می‌تواند اصلاحات لازم در زمینه سرفصل دروس را انجام دهد. در‌ دانشگاه پیام‌نور‌ این شورا تشکیل شده و تلاش می‌شود اقدامات لازم در‌ زمینه سرفصل دروس صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه‌ پیام نور با دانشگاه‌های سطح یک در‌ ارتباط است تا بتواند از تجربیات آن‌ها در زمینه سرفصل دروس استفاده کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با اشاره به استاندارد بودن سؤالات دانشگاه پیام نور تصریح کرد: با توجه به حجم گسترده امتحانات، درصد کوچکی از سؤالات ممکن است از محفوظات باشد که در این زمینه تمهیدات لازم در نظر گرفته خواهد شد.

وی بیان کرد: برای جذب دانشجویان خارجی در مراکز‌ پنج‌گانه شهر تهران از سازمان امور دانشجویان، مجوز دریافت کرده‌ایم تا بتوانیم دانشجوی خارجی در مهرماه جذب کنیم. این اقدام یکی از سیاست‌های مهم وزارت علوم است و دانشگاه‌ها باید در‌ این زمینه تلاش کنند. در‌ حال حاضر‌ ۶ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه پیام‌نور مشغول به تحصیل هستند.

محمدعلی کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور نیز با اشاره به سامانه «پیام من» گفت: شبکه اطلاع‌رسانی هوشمند دانشگاه تحت عنوان «پیام من» از ۲ ماه پیش آغاز به کار کرد، این سامانه برای تلفن هوشمند و معمولی طراحی شده است تا بتوان از فناوری روز، حداکثر استفاده را داشت، جنس و نوع آموزش در دانشگاه می‌طلبد این دانشگاه تقویت شود. هر آنچه دانشجو نیاز دارد را در این دانشگاه فراهم کرده و حضور در مراکز دانشگاهی را به‌ حداقل برسانیم، از جمله این موارد می‌توان به اعلام نتایج آزمون‌ها، برنامه‌های کلاسی، ارتباط با استادان، کارمندان و مدیران اشاره کرد.

وی اظهار کرد: آخرین نیازهای حوزه پژوهش در تأمین مقالات و محتواهای آموزشی نیز در این سامانه بیان خواهد شد و سه وجه دانشجویان، کارکنان و استادان در این سامانه در نظر گرفته شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام‌نور با اشاره به تالیفات این دانشگاه گفت: تالیفات در منابع درسی در سامانه به صورت فراخوان اعلام خواهد شد‌ و پس از تایید شورای تخصصی به عنوان منبع معرفی خواهد شد. تالیفات فرادرسی مختص دانشجویان پیام نور نیست و باقی افراد نیز می‌توانند در آن شرکت کنند. ما به معرفی و توزیع این تالیفات کمک خواهیم کرد.

محمدهادی امین ناجی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور نیز تأکید کرد: هر فعالیت فرهنگی مبتنی بر اختیار داوطلب است. یکی از‌ دغدغه‌های مجموعه‌های فرهنگی، افزایش مخاطبان است تا آنچه که ارائه می‌دهند، بتواند ذائقه مخاطب را جذب کند. در‌ این راستا دانشگاه پیام نور تلاش کرده است، به عنوان مثال ۲۶۰ نشریه در‌ ۹۶ وجود داشت که در پایان سال تحصیلی ۹۷-۹۸ بر تعداد آن افزوده شد.

وی با اشاره به مراسم اربعین در دانشگاه پیام نور گفت: سال گذشته دانشگاه پیام نور‌ در مواکب داخل و خارج پشتیبانی‌های لازم را انجام داد، در حال حاضر تمهیداتی در زمینه حذف وثیقه هنگام ورود و خروج انجام شده است. سومین ستاد دانشگاه در حوزه اربعین را تشکیل دادیم که رؤسای سه استان مرزی در آن حضور داشته و تمامی این مراکز از دانشجویان پشتیبانی خواهند کرد. مواکب دانشگاه پیام نور در مسیر قرار دارند.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور بیان کرد: همایش اربعین‌پژوهی در استان خوزستان برای حفظ ارزش‌های اربعین پیش‌بینی شده است و فراخوان اعلام مقالات از سال تحصیلی جدید اعلام خواهد شد. آثار اندیشمندان و محققان در این همایش به عرصه ظهور خواهد رسید. امسال موکب‌های دانشگاه در‌ ایلام، چذابه، شلمچه و غیره خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026537

وب گردی

وب گردی