سلاح دانش، مهم‌ترین مؤلفه قدرت کشورها است

فرمانده جدید سپاه ناحیه دامغان گفت: در دنیای  امروز، سلاح دانش به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت، تعریف می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی، برکات زیادی داشته و نقش این دانشگاه در تولید علم، بی‌بدیل بوده است.

به گزارش گروه داشگاه ایسکانیوز از دامغان، سرهنگ پاسدار محمدحسین (سعید) تقی‌پور فرمانده جدید سپاه ناحیه دامغان در دیدار با سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دامغان و همکاران بسیجی از نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه ساختارهای علمی و پژوهشی گفت و تاکید کرد: در بیانات مقام معظم رهبری، اصرار به جهش علمی و توسعه مرزهای دانش مشهود است و در دنیای امروز، سلاح دانش به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت، تعریف می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی، برکات زیادی داشته و نقش این دانشگاه در تولید علم، بی‌بدیل بوده است.

تقی‌پور به بخشی از تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی، اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد از دامنه تاثیر به‌سزایی در ارتقا سطح سواد عمومی جامعه برخوردار است و مملکت ما در این زمینه، مدیون این دانشگاه مردمی است؛ خودم سال 69 دانشجوی دانشگاه آزاد بودم و از همان زمان دغدغه مسئولان را در تعالی فرهنگی مشاهده کردم و اینکه دانشگاه آزاد در مسائل دینی و انقلابی سرآمد است.

سرهنگ تقی‌پور، سرپرست واحد دامغان را مخاطب قرار داد و اظهار کرد: شما از بسیجیان فعال و پای کار انقلاب هستید و دانشگاه آزاد اسلامی دامغان از زمان تصدی شما در کنار همکاران بسیجی و سختکوش به جایگاه خوبی رسیده و در سطح دانشگاه‌های مطرح کشور، خادم مردم است و کارنامه درخشانی دارد بویژه در بحث برگزاری المپیاد استعدادیابی ورزش بسیجیان که در سطح ملی برگزار شد؛ دانشگاه، همراه صمیمی ما بود و واحد دامغان شرایط میزبانی ما را به خوبی درک و کمک شایانی کرد.

تقی‌پور اضافه کرد: ورزش، عامل رشد و نشاط‌آفرینی جامعه است و جسم سالم، روح را آرامش می‌بخشد و عبادت، ریشه در آرامش دارد لذا جسم سالم و روح آرام، می‌توانند زمینه خدمت بهتر به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کنند.

فرمانده جدید سپاه ناحیه دامغان به بخشی از دست‌آوردهای علمی و پژوهشی واحد دامغان در جشنواره پسته اشاره کرد و گفت: اختراعات و نوآوری‌های دانشگاه را دیدم و خوشحالم که دانشگاه و سپاه به عنوان موالید انقلاب اسلامی، بخشی از توان خود را به منصه ظهور رسانده‌اند و شکی نیست که مقاومت و کوشش مستمر به پیروزی و توفیق ختم می‌شود و شاهد مثال این ادعا در دفاع مقدس، دفاع از حریم ولایت، توفیقات دریایی و موشکی، جهش علمی مبتنی بر نانو و ... است.

تقی‌پور، پایه‌های نظام را بر سه اصل انقلابی‌گری، ولایی بودن و مردمی بودن استوار دانست و تنها راه درمان اقتصاد را در اقدام عملی در جهاد اقتصادی معرفی کرد و افزود: دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم که بی‌گمان، معجزه قرن است؛ باید با ظرفیت علمی دانشگاه‌ها تبیین و اجرا آن تضمین شود زیرا نکات نهاده در این بیانیه، همان فرصت‌های ارزشمند است که افق روشن انقلاب اسلامی در تمام سال‌های حضور تا ظهور حضرت حجت (ع) را ضمانت خواهد کرد.

در آغاز این جلسه، نعمت‌الله نعمتی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دامغان که با همراهی همکاران بسیجی خود در این دیدار حاضر بود با تبریک انتصاب سرهنگ تقی‌پور به فرماندهی سپاه ناحیه دامغان و با قدرشناسی از سرهنگ محمد خوشقدم، فرماندهی قبلی سپاه، گفت: با حضور دکتر ولایتی از جبهه انقلابی و اسلامی و دکتر طهراچی با تدبیر عملگرایی و اقدام جهادی، وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی بهتر و مطلوب و این دانشگاه به معنای اسلامی بودن، نزدیکتر شده است و فعالیت‌های بسیج و توجه به فرهنگ شهادت و ایثار و همکاری و حمایت در برگزاری اردوهای جهادی و اردوی راهیان نور به مراتب، قوی‌تر و غنی‌تر برگزار می شود.

نعمتی به ساختار مجمع بسیج واحد دامغان با سه زیرگروه بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان الغدیر اشاره و خاطرنشان کرد: هماهنگی بسیج به اعتبار بسیجیان در محیط دانشگاه آزاد اسلامی، فرصتی است تا با پرهیز از موازی‌کاری، بتوانیم از قدرت هم‌پوشانی تفکر بسیج استفاده کنیم و با جذب نخبگان بسیجی و کار کردن روی محورهای علمی و پژوهشی با تاکید به مهارت‌آموزی حرفه‌ای بخشی از جامعه را به اعتبار کارآفرینی، تقویت و توانمند کنیم.

سرپرست واحد دامغان با بیان سرفصل‌های بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: واحد دامغان در جلسات متعدد با قابلیت حضور استادان، کارمندان و دانشجویان آگاه به تبیین نکات بیانیه پرداخته و تلاش می‌کند با جوان‌گرایی آگاهانه و تغییر به مطلوب مهارت‌های زندگی و توسعه ساختارهای آموزشی و تحقیقاتی با اتکا به معنویت و اخلاق، امید به آینده را تامین کرده و با تغییر سبک زندگی مبتنی بر اقتصاد اسلامی با برخورداری از عدالت و مبارزه با فساد، بخشی از اقتدار ملی را رقم بزند.

نعمتی به تاکید مقام معظم رهبری به انقلابی‌گری و سرمایه جوان کشور اشاره و تاکید کرد: باید توسط جوانان انقلابی، امورات نظام را پیگیری کنیم و در این راستا باید از حضور استادان و همکاران بسیجی در جامعه استفاده کنیم و ظرفیت علمی دانشگاه را در اختیار عموم مردم قرار دهیم و همت دانشگاه را در مسیر پرورش نیروی انقلابی با تفکر جهادی ارزش‌محور صرف کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار فرمانده بسیج اساتید، فرمانده بسیج کارکنان، مدیر فرهنگی، مدیر حراست و مدیر روابط عمومی، سرپرست واحد دامغان را همراهی کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1026542

وب گردی

وب گردی