نگاه مستقل، آینده نگرانه و مدبرانه در حوزه فناوری دانشگاه آزاد حاکم است

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: در این دانشگاه، پژوهش دانشگاهی از پژوهش صنعتی، فناوری و نوآوری جدا شده است که یک تحول عظیم به حساب می آید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه و تکریم مدیران کل این معاونت گفت: ایجاد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری نتیجه اندیشه یک عده اندیشه ورز طی چند سال متوالی بوده است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی یک نگاه مستقل، آینده نگرانه و مدبرانه در حوزه فناوری حاکم است، گفت: اکنون پژوهش دانشگاهی از پژوهش صنعتی، فناوری و نوآوری جدا شده است که یک تحول بسیار عظیم به حساب می آید.

وی با بیان اینکه تحول در حوزه معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری نیز ایجاد شده، گفت: در این زمینه ساختار معاونت تغییر یافت و یک حوزه خبرگانی ایجاد شده که با استفاده از بدنه دانشگاه، اعضای هیأت علمی شاخص و کارکنانی که تجربه شاخصی در حوزه فناوری دارند، در حال فعالیت هستند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: در این تغییر ساختار یک حوزه مربوط به سیاست‌گذاری، نظارت و ارزیابی است و در واقع مهمترین رکن این معاونت به حساب می آید که مهندس وحید ضرغامی مسئولیت این حوزه را عهده‌دار است.

وی با بیان اینکه معیری کاشانی که از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب است به عنوان سرپرست اداره کل ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت منصوب شده است، گفت: در این حوزه مسیر رشد و پرورش دادن یک تیم تا رسیدن به شرکت‌های فناوری طی می‌شود.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: همچنین در ساختار جدید بهزادی پور با تجربه ارزشمند در مراکز رشد به عنوان سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد منصوب شده است که در این حوزه کارآفرینی ها در مراکز رشد انجام خواهد شد. مهندس صدری مهر با تجربیات فراوان نیز به سمت سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان منصوب شده است.

وی افزود: همچنین در این زمینه سیداحسان شیرنگی به عنوان سرپرست اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش بنیان منصوب شده است و امیدوارم که همه این افراد بتوانند با برنامه ریزی و با انگیزه های جدی فعالیت کنند تا ما در دو سال آینده شاهد یک تحول چشمگیر و چشم نواز در حوزه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

وی در پایان از زحمات نجفی مدیرکل سابق دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی و افشاری مدیرکل سابق کارآفرینی و تجاری‌سازی تقدیر کرد و گفت: این دو فرد گنجینه بسیار بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی هستند و از تجربیات آنها در این حوزه استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026600

وب گردی

وب گردی