13 شهریور آخرین مهلت بخشودگی جرایم است/ 21 هزار و 700 کارگاه بحران‌زده داریم

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران گفت: در حال حاضر آخرین فرصت بخشودگی جرایم کارفرمایان که 2870 میلیارد تومان می‌شود13 شهریور است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ناهید حیدری مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران در نشست خبری در خصوص بخشودگی جرائم گفت: تأمین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه‌ای است که با وصول حق بیمه خدمات 10 گانه خود را به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد.

وی افزود: بازنشستگان اطمینان داشته باشند که هیچ‌گونه تأخیری در پرداخت مستمری و حقوق آنها ایجاد نخواهد شد و همانطور که تاکنون حقوق را به موقع دریافت کرده‌اند من‌ بعد نیز حقوق‌شان به موقع واریز می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران درباره بخشودگی جرائم کارفرمایان نیز گفت: از 13 خردادماه تا 13 شهریورماه به مدت سه ماه طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان در سازمان تأمین اجتماعی اجرایی شده است و این بخشودگی مربوط به پایان اسفند سال 96 است.

حیدری با اشاره به اینکه این مهلت به عنوان آخرین مهلت بخشودگی جرائم محسوب می‌شود، گفت: این اقدام در جهت رونق تولید و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام شده و دستورالعمل آن نیز به مدیران ارشد و واحدها ابلاغ شده است.

وی افزود: بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب موجب می‌شود که بخشی از جرائم آنها بخشوده شود و این اقدام موجب می‌شود که سازمان تأمین اجتماعی نیز بتواند به تعهدات خود به موقع عمل کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران گفت: سازمان تأمین اجتماعی تعهدات زیادی را به حدود 43 میلیون نفر از افراد تحت پوشش خود ارائه می‌دهد که یکی از آنها نیز ارائه خدمت به کارفرمایان خوش‌حساب است.

حیدری گفت: کارفرمایان با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی و ارائه درخواست می‌توانند نسبت به بخشودگی جرائم خود اقدام کنند و اگر صددرصد بدهی را نقداً پرداخت کنند صددرصد جرائم آنها حذف خواهد شد و چنانچه درخواست تقسیط بدهی داشته باشند بخشی از جرائم آنها حذف می‌شود.

وی افزود: اگر6 ماه تقسیط بدهی داشته باشند باید 15 درصد از جرائم را نیز پرداخت کنند و در صورتی که اقساط شش ماهه درخواست کنند 50 درصد از جرائم بدهی نیز باید بپردازند.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران گفت: برای بخشودگی جرائم اطلاع‌رسانی‌های زیادی انجام شده است و همه کارفرمایان در جریان این اقدام سازمان تأمین اجتماعی هستند.

حیدری تأکید کرد: امیدواریم با اطلاع‌رسانی به موقع از فرصتی که ایجاد شده است کارفرمایان بتوانند بهره‌مند شوند و در هفته گذشته تیمی تشکیل داده‌ایم و درخواست کرده‌ایم تا زمانی که کارفرمایان به شعب مراجعه می‌کنند در شعبه حضور داشته باشند و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت:‌ ما از تمامی کارفرمایانی که تاکنون برای بخشودگی جرائم خود به شعب تأمین اجتماعی مراجعه نکرده‌اند درخواست می‌کنیم که مراجعه کنند و هم‌اکنون حدود 21 هزار و 700 کارگاه بحران‌زاده در اداره کل غرب استان تهران داریم که شرایط بخشودگی جرائم را دارند و مبلغ بدهی قطعی آنها 2780 میلیارد تومان است که 700 میلیارد تومان آن فقط جرائمی است که با پرداخت دیون و پیگیری کردن می‌توانند از معافیت آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران یادآور شد: تنها یک کارگاه ما فقط 1200 میلیارد تومان به اداره کل تأمین اجتماعی غرب استان تهران بدهکار است و مابقی بدهی برای دیگر کارگاه‌های فعال در این اداره کل است.

حیدری افزود: تاکنون یک پنجم از این آمار درخواست برای بخشودگی جرائم داد‌ه‌اند و مابقی در حال تکمیل مدارک هستند و یا مراجعی نداشته‌اند.

وی گفت: با تشکل‌های خانه صنعت، معدن و تجارت و همین‌طور کارفرمایان نشست‌هایی را داشته‌ایم که از این فرصت باقیمانده استفاده کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران درباره ارائه خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی گفت: یکی از راهکارهای ارتقای سطح رضایتمندی ارائه خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان است و با این اقدام می‌توان از ظرفیت‌های IT استفاده کرد.

حیدری افزود: ارائه خدمات غیرحضوری در ابتدا 25 خدمت بود و در حال حاضر 40 خدمت به صورت غیرحضوری به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی ارائه می‌شود و با مراجعه به سامانه تأمین اجتماعی می‌توانند خدمات لازم را دریافت کنند و دریافت سوابق حق بیمه نیز یکی از 40 نوع خدمت غیرحضوری است که به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1026607

وب گردی

وب گردی