کم بخرید و لاغر شوید!

اگر می خواهید وزن کم کرده و کالری های خود را حذف کنید ، قبل از هر چیز روش خرید و مصرف خود را تغییر دهید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از Journal of Consumer Research، یافته های جدید تدبیر خرید در مواد غذایی که در طول روز مصرف می کنید را به چالش می کشد. این همان چیزی است که برنامه های کنترل وزنی مربیان مانند Weight Watchers و همچنین اپلیکیشن ها یی مانند MyFitnessPal از آن استفاده می کنند.

محققان می خواستند بدانند که تعیین بودجه کالری وعده های غذایی و اضافه کردن آنها برای دریافت بودجه کالری روزانه ، باعث تغییر در وضعیت کسانی که رژیم می گیرند، خواهد شد.

برای اطلاع از این امر آنها از مردم خواستند تا بودجه کالری خود را به صورت روزانه یا با وعده غذایی (صبحانه ، ناهار ، شام ، میان وعده) تنظیم کنند.

«آرادهنا کریشنا»، استاد بازاریابی دانشکده بازرگانی دانشگاه « Michigan’s Ross» می گوید: ما دریافتیم که مصرف کنندگان در صورت تنظیم کردن وعده های غذایی روزانه ، بودجه کالری کمتری را تعیین می کنند.

محققان دریافتند که تعیین بودجه روزانه برای کالری ها اگر بر اساس وعده غذایی تعیین شود ، نسبت به بودجه هایی که روزانه تعیین می شوند 100 کالری کمتر مصرف خواهند کرد.

این میزان کمتر از کالری ممکن است که در ابتدا چندان به چشم نیاید اما به معنای آن خواهد بود که به ازای هر پنج هفته یک پوند بیشتر کاهش وزن خواهند داشت.

«میاولی جیا» از دانشگاه «وارویک» می گوید: رژیم گیرندگان معمولا برای کاهش کالری انگیزه های خود را دارند و بنابراین با هر نمونه از تصمیم گیری در مورد کالری، به عنوان فرصتی برای کاهش آنها رفتار می کنند.

«شیوپینگ لی» استاد دانشگاه ملی سنگاپور می گوید: ما توانستیم نشان دهیم که در روش مدیریت بودجه روز به روز، مردم به کاهش کالری در وعده های غذایی مانند تنقلات و شام که احتمالاً بیش از حد مصرف آنها بوده، روی آوردند اما به کاهش کالری برای سایر وعده های غذایی فکر نکردند.

در رویکرد مدیریت بودجه وعده های غذایی ، آنها کالری را در همه وعده های غذایی کاهش دادند که این امر باعث کاهش بودجه کالری در رویکرد غذایی می شود.

محققان همچنین توضیح دادند که بودجه پایین در کالری روزانه تعیین شده در روش غذایی علاوه بر دریافت کالری پایین،کالری پایین تری راهم مصرف می کند.

کریشنا در این باره می گوید: از مردم خواستیم که برای روز بعد خود بودجه تعیین کنند و بعد از آن روز، از همه غذاها و نوشیدنی هایی که خورده اند عکس بگیرند و دریافتیم افرادی که بودجه کالری روزانه را با وعده غذایی تنظیم کرده بودند ، روز بعد در مقایسه با افرادی که بودجه کالری را برای یک روز تعیین کرده اند ، کالری کمتری داشتند.

نتایج به دست آمده در رابطه با کنترل میزان مصرف غذا و همچنین میزان سیگار کشیدن یا نوشیدن افراد، کاملا با زمینه و انگیزه ای که آنها برای کاهش وزن دارند ، مرتبط است.

این نتایج همچنین نشان می دهند که افراد سیگاری ترجیح میدهند تا بودجه روزانه نیکوتین را در طرح های روش غیرمنظم نسبت به روش روزانه کاهش دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026613

وب گردی

وب گردی