ویژه برنامه های مذهبی  محله های مرکزی تهران در ایام محرم

 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 از برگزاری برنامه های  مذهبی همزمان با آغاز دهه اول ماه محرم در سطح محله های مرکزی پایتخت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد جواد رشیدی با اعلام این خبر گفت: معاونت امور اجتماعی وفرهنگی در راستای احیاء ارزش ها و باورهای اسلامی، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکرو... هم چون سال های گذشته با اجرای برنامه های مذهبی همزمان با اولین شب دهه محرم میزبان شهروندان است.

رشیدی در تشریح برنامه های عزاداری اباعبداله الحسین(ع)اظهار داشت: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مهدیه تهران ،همزمان با شب ششم ماه محرم با رویکرد تربیت سربازان مهدوی و با هدف بزرگداشت شهید شش ماهه کربلا ، برپایی دومین تجمع زینبیون در میدان منیریه به یاد مظلومیت سید و سالار شهدا با مشارکت شهرداری و هیات مذهبی سطح ناحیه 2 ، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب با استقرار غرفه های چادر، عفاف و حجاب ، عکس یادگاری ، نقاشی با موضوع محرم در میدان منیریه، برگزاری یادواره شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حسینیه بیت العباس و... از اهم برنامه های این دهه است.

وی افزود: فضا سازی سیمای بصری به مناسبت ماه محرم در سرای محلات 17 گانه و ساختمان های شهرداری، برپایی ایستگاه های صلواتی در معابر پرتردد، مراسم سخنرانی در وصف سیره زندگانی امام حسین (ع) در مساجد و سرای محلات و.. از دیگر برنامه های این مناسبت می باشد.

مراسم های سوگواری و سخنرانی در مناسبت های اربعین حسینی، رحلت حضرت رسول(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت علی بن موسی الرضا(ع) و.. از دیگربرنامه های مذهبی در ایام ماه صفر است که در سطح مساجد و سرای محلات پذیرای عزاداران حسینی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026615

وب گردی

وب گردی