توسعه ملی ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با اشاره به راه اندازی رشته های جدید این دانشگاه گفت: حل مشکلات جامعه وکمک به توسعه ملی ماموریت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است.

مهدی باقری رئیس واحد بندرعباس، در جلسه شورای آموزشی واحد بندرعباس گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری در استان هرمزگان از گذشته تا کنون با راه اندازی بیش از 100 رشته در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بر اساس نیاز ادارات، نهاد ها و صنایع بزرگ توانسته نیروی انسانی متخصص و کارآمدی در شریان بازار کار استان تزریق کند.

وی افزود: این دانشگاه با دارا بودن بیشترین جمعیت دانشجویی در استان هرمزگان همواره به دنبال این بوده تا با برنامه ریزی اصولی ،مدیریت راهبردی و ایجاد بسترهای لازم در راستای مطالبات علمی مردم حرکت و زمینه رضایتمندی آنها فراهم کند.

این مسئول عنوان کرد: حرکت این دانشگاه هم سو با منویات مقام معظم رهبری و سیاست های مدیریت دانشگاه در جهت رفع مشکلات و موانع جامعه بیانگر مسئولیت پذیری و تعهد این مجموعه نسبت به مردم است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع بندرعباس با توجه به پتانسیل های منطقه در حوزه های مختلف و آینده نگری اقدام به راه اندازی رشته هایی نموده که می تواند در چله دوم انقلاب چرخه تولید و اقتصاد را شتاب بیشتری بخشد.

به گفته باقری این دانشگاه اقدام به راه اندازی رشته های جدید علوم و مهندسی صنایع غذایی، مدیریت کسب و کار کوچک، مدیریت امور بانکی، مهندسی شهرسازی، مدیریت بیمه و نقاشی نموده که می تواند با تربیت و پرورش نیروی انسانی جوان، کاردان و متعهد استان را در مسیر توسعه و رشد قرار دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی مناسب و تولید محصولات کشاورزی مرغوب در استان، متخصصین علوم و مهندسی صنایع غذایی می توانند با عملیات تبدیل مواد غذایی، نگه‌داری محصولات کشاورزی، کنترل کیفیت، کمک به طراحی و بهینه‌سازی خطوط تولید در کارخانه‌های صنایع غذایی، هدایت، نظارت و مسئولیت فنی واحدهای تهیه و تولید فراورده‌های مختلف غذایی ما را به مرز خودکفایی برسانند.

وی گفت: مدیریت کسب و کارهای کوچک یکی دیگر از رشته های جدید این واحد دانشگاهی محسوب می شود که با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم ها از اهمیت بسزایی برخودار است زیرا این کسب و کارها به سادگی تشکیل شده ، قابلیت انعطاف زیادی دارند و به راحتی خود را با محیط و شرایط تطبیق می دهند و هزینه ایجاد و نگهداری زیادی هم ندارند.

باقری افزود: این دانشگاه در جهت افزایش علاقمندی جوانان به استخدام و جذب در محیط کاری بانک ها اقدام به راه اندازی رشته مدیریت امور بانکی نموده.که می تواند در بسیاری از بخش ها مانند کشاورزی، صنعت، حمل و نقل و... کاربردش مشخص می شود. زیرا این بخش ها به طور پویا با امور پولی و مالی در ارتباط هستند

رئیس واحد بندرعباس عنوان کرد: از آنجایی که برای سازماندهی یک شهرزیبا و با نظم نیاز به همکاری اقتصاددانان، معماران، جامعه شناسان، جغرافیدانان و کارشناسان رشته های متعددی است تا بتوانند شرایط ایده آلی برای زندگی مردم رقم بزنند این دانشگاه بر این باور است که متخصصان و مهندسین شهر سازی می توانند کمک های بسیار زیادی به حل مشکلاتی سطح شهر صورت دهند.

وی گفت: رشته مدیریت بیمه از رشته‌های جدیدی است که به تازگی در این واحد دایر شده است و بازار کار این رشته نسبتاً خوب است زیرا شرکت های بیمه به صورت دولتی خدمات را به مردم ارائه می‌کنند و در سال‌های آینده شرکت‌ها به سمت خصوصی سازی پیش می روند .

این رشته به تخصص های زیادی نیاز دارد و لازم است توانایی های افراد که در این رشته تحصیل می‌کنند بالا باشد. از جمله توانایی های لازمه انعطاف پذیری و سرعت عمل آنها میباشد. همچنین این افراد باید افراد مسئولیت پذیری باشند و در صورت اشتباه در کارهایشان بتوانند به جبران خسارت های ناشی از مشکلات شان بپردازند.

انتهای پیام

کد خبر: 1026635

وب گردی

وب گردی