مسئول رسانه هیئت دانشجویی شهدای گمنام دانشگاه علم‌ و‌ صنعت گفت: رسانه ملی شرط پخش تصاویر مراسم عزاداری در دانشگاه را کیفیت قرار داده است اما کمک مالی یا تجهیزاتی به دانشجویان نمی‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ با آغاز دهه محرم روزهای پرترافیک فعالیت هیئت‌های دانشجویی از سر گرفته شده است.

علی مجاهد مسئول رسانه هیئت دانشجویی شهدای گمنام دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: هیئت شهدای گمنام امسال برای رسانه‌ای کردن فعالیت‌های خود برنامه‌ریزی بسیار دقیق و مناسبی انجام داده است و برای تحقق این امر حتی از هزینه سایر بخش‌ها کاسته و به رسانه افزوده است. خروجی رسانه‌ای تنها هدف هیئت نبوده و تربیت نیروی رسانه برای حضور در فضای مجازی و ایجاد جریان سازی اهمیت بیشتری داشت. مجالس عزا همان گونه که با کیفیت برگزار می شوند باید با همان کیفیت نیز بازتاب رسانه‌ای داشته باشند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر و با توجه به شرایط خاص شیعیان در جهان، افرادی که در مجالس عزای امام حسین(ع) حضور فیزیکی دارند نباید تنها مخاطبین مراسم باشند، بلکه افراد در سایر نقاط شهر، کشور یا حتی دنیا نیز باید از این مجالس فیض ببرند و این تنها از کانال رسانه و فضای مجازی صورت می‌گیرد.

مسئول رسانه‌ هیئت دانشجویی شهدای گمنام دانشگاه علم‌ و‌ صنعت به صنعتی بودن دانشگاه علم و صنعت اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه دانشگاه علم و صنعت یک دانشگاه کاملا صنعتی است و دانشجویان آن نیز در رشته‌های مهندسی مشغول به تحصیل هستند مهارتی خاصی در رسانه و هنر ندارند، در نتیجه برای بازتاب رسانه عملکرد قابل دفاعی ندارند. از دو سال گذشته در برنامه ریزی بلند مدت تصمیم گرفتیم افراد توانمند و البته علاقمند به امور رسانه را که در تشکل های دانشجویی عضویت و فعالیت دارند، انتخاب و برای فعالیت‌های رسانه مورد آموزش قرار دهیم. در حال حاضر صفر تا صد فعالیت‌های رسانه هیئت دانشجویی بومی دانشگاه علم و صنعت است.

وی به نقش صدا و سیما در چهره‌سازی مداح‌ها و ترویج دستمزدهای نجومی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته سازمان صدا و سیما باعث ایجاد پدیده سلبریتی مداح در جامعه شده است که به رد و بدل شدن رقم‌های نجومی بین مداح و هیئت‌ها بسیار اثرگذار بوده است. این سازمان با پخش مراسمات برخی مداح‌ها به صورت ناخواسته برای آنها تبلیغات می‌کنند.

مجاهد عنوان کرد: البته امسال با تغییر رویکردی که مدیران سازمان صدا و سیما دارند مدت زمان هر چند محدود در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است. در حال حاضر مراسم هیئت دانشجویی شهدای گمنام از شبکه یک و دو پخش می‌شود.

این فعال دانشجویی در پایان خاطر نشان کرد: سازمان صدا و سیما شرط پخش تصاویر هیئت از تلویزیون را کیفیت تصاویر گذاشته است اما سازمان هیچ‌گونه کمک مالی و تجهیزاتی به هیئت دانشجویی نمی‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026636

وب گردی

وب گردی