ظریف: ایران از هرگونه تعامل مثبت دمشق و سازمان ملل حمایت می کند

وزیر خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل بحران سوریه از طریق سیاسی، از هرگونه تعامل مثبت دمشق و سازمان ملل حمایت می کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، گیر او پترسون نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در تهران دیدار و در خصوص آخرین تحولات سوریه و زمینه های همکاری در این زمینه گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف با مرور بر تحولات سیاسی سوریه و تلاش های سازمان ملل و کشورهای ضامن روند آستانه، در خصوص تشکیل و شروع به کار کمیته قانون اساسی سوریه بحث و تبادل نظر بعمل آوردند.

ظریف در این دیدار با اشاره به تلاش های کشورمان در مبارزه با تروریسم و افراط گرائی و همچنین در چارچوب روند سیاسی از جمله تشکیل کمیته قانون اساسی در همکاری با ضامنان روند آستانه و نمایندگان دبیرکل، فشارهای دولت آمریکا که مانع تشکیل و شروع به کار کمیته قانون اساسی شده بود را یادآوری کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل بحران سوریه از طریق سیاسی، از هرگونه تعامل مثبت دمشق و سازمان ملل حمایت کرده و اظهار داشت: تهران همواره مشوق تماس های طرفین بوده است.

پترسون نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز در این دیدار آخرین تلاشهای بعمل آمده از سوی وی در مشورت های صورت گرفته با برخی کشورها را تشریح کرد.

کد خبر: 1026673

وب گردی

وب گردی