تصویب ۱۴ رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری از تصویب۱۴رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کاردانی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، امیر احمری‌نژاد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری از تصویب۱۴رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کاردانی برای نیمسال نخست سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: پذیرش در سه رشته به‌صورت «با آزمون» و در ۱۱ رشته بر اساس سوابق تحصیلی صورت خواهد گرفت.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری با بیان اینکه سیاست‌های کلی این واحد دانشگاهی در زمینه تصویب رشته‌ها بر اساس چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی و استراتژی تدوین شده در این واحد دانشگاهی است، گفت: با احتساب این رشته‌ها تعداد رشته‌های دایر در این واحد دانشگاهی به بیش از ۲۳۵ رشته تحصیلی افزایش یافته است .

احمری‌نژاد افزود: در سه رشته حقوق، مهندسی صنایع و نیز علوم و مهندسی صنایع غذایی پذیرش به‌صورت «با آزمون» صورت می‌گیرد که این کد رشته‌ها در تکمیل ظرفیت نیمسال جاری در سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: در ۱۱ رشته دیگر پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی(بدون آزمون) صورت خواهد گرفت که این رشته‌ها شامل مکانیسین ماشین‌های کشاورزی در مقطع کاردانی پیوسته، چهار رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته با عناوین مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، هنرهای تجسمی نقاشی و مهندسی اجرایی عمران و ۶ رشته در مقطع کارشناسی پیوسته با عنوان‌های علوم ارتباطات اجتماعی، مدیریت امور بانکی، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مطالعات خانواده، مهندسی خط و سازه‌های ریلی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری خاطرنشان کرد: علاوه بر ۱۴ رشته جدید ذکر شده در پنج رشته علوم تربیتی، مدیریت صنعتی، شیمی کاربردی، زیست شناسی گیاهی و مهندسی برق پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) در هر دو صورت تمام وقت و پاره وقت انجام خواهد گرفت.

احمری‌نژاد با بیان اینکه اخذ تمام این رشته‌ها متناسب با نیاز دانشجویان و دانش‌پژوهان متقاضی ادامه تحصیل انجام گرفته است، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری، دسترسی آسان، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی، همواره تلاش شده تا با اخذ مجوز رشته‌های مورد تقاضای دانشجویان، راه برای ادامه تحصیل در رشته های مورد علاقه آنان هموار شود که امیدوارم با یاری خداوند متعال و با توجه به پتانسیل های بالای این واحد دانشگاهی در آینده نزدیک شاهد تصویب و ابلاغ رشته‌های بیشتری برای ادامه تحصیل متقاضیان در این واحد دانشگاهی باشیم.

وی افزود: متقاضیان این رشته‌ها می‌توانند با مراجعه به آدرس سایت این واحد دانشگاهی به آدرسiausr.ac.irعلاوه بر استفاده از مشاوره تحصیلی رایگان، از شرایط، مدارک مورد نیاز و زمانبندی ثبت نام، اطلاعات لازم را کسب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026674

وب گردی

وب گردی