3 هزار دانشجو از دانشگاه فرهنگیان به مراسم اربعین اعزام می‌شوند

مسئول ستاد اربعین دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال بیش از 3 هزار دانشجو‌معلم در قالب اردوهای زیارتی از دانشگاه فرهنگیان به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام خواهد شد.

محمد حفیظی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از تشکیل ستاد اربعین در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: امسال چهار ستاد اربعین در دانشگاه فرهنگیان تشکیل شده است؛ از جمله ستاد مرکزی با مسئولیت رئیس دانشگاه، ستاد دانشجویی در سازمان مرکزی با مسئولیت بسیج دانشجویی، دو ستاد نیز در استان‌ها به ریاست رئیس دانشگاه فرهنگیان استان و ستادی نیز در داخل مراکز با مسئولیت بسیج و مسئول ستاد اربعین مرکز تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: دفاتر بسیج دانشجویی استان‌ها اصل کار اجرایی و عملیاتی اعزام دانشجویان به مراسم پیاده‌روی اربعین را عهده‌دار است. البته دانشگاه نیز امسال همکاری لازم را دارد و در سطح کلان برنامه‌ریزی‌ها با هم‌فکری مسئولان دانشگاه انجام شده است.

مسئول ستاد اربعین دانشگاه فرهنگیان درباره ارائه تسهیلات به دانشجویان عنوان کرد: امسال برای دانشجو‌معلمان تسهیلاتی نظیر وام دانشجویی، موجه‌شدن غیبت‌ها در بازه زمانی اربعین و ایاب و ذهاب در ایران در نظر گرفته شده است. دانشگاه ایاب و ذهاب هزار تا هزار و 500 دانشجو را برعهده گرفته است.

وی درباره اولویت‌بندی اعطای تسهیلات به دانشجومعلمان گفت: دانشجومعلمان با سه شاخص دارای اولویت هستند؛ دانشجویان با بضاعت مالی کم، دانشجویانی که تاکنون موفق نشده‌اند به کربلا سفر کنند و دانشجویانی که سال آخر تحصیل خود را می‌گذراند.

حفیظی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان کاروان متمرکزی ندارد، گفت: دانشجو‌معلمان در کاروان‌های استانی با محوریت و هماهنگی بسیج دانشجویی به نجف اعزام می‌شوند و کاروانی به صورت متمرکز و واحد از سازمان مرکزی اعزام نخواهد شد.

این فعال دانشجویی اظهار کرد: ستاد اربعین دانشگاه فرهنگیان علاوه بر تسهیلاتی که دانشگاه برای دانشجومعلمان در نظر گرفته است، محلی برای اسکان دانشجویان در نجف و کربلا نیز فراهم کرده است.

اعزام 3 هزار دانشجومعلم به پیاده‌روی اربعین

وی با بیان اینکه ستاد اربعین در تمام مراکز دانشگاه فرهنگیان فعال است، گفت: امسال بیش از 3 هزار دانشجو معلم در قالب اردوهای زیارتی از دانشگاه فرهنگیان به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام خواهد شد.

حفیظی درباره اعزام خادمین دانشجو گفت: دانشگاه فرهنگیان حدود هزار خادم در موکب‌های نجف، کربلا، سامرا، مسیر نجف تا کربلا، استان‌های مرزی ایران را اعزام و سازماندهی می‌کند.

مسئول ستاد اربعین دانشگاه فرهنگیان درباره موکب‌های دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان موکب اختصاصی دارد، علاوه بر آن با نهادها و سازمان‌هایی نظیر شهرداری و اوقاف نیز همکاری دارد. به این شکل که موکب از این ارگان‌ها و خادم از دانشگاه خواهد بود.

به گفته حفیظی، دانشجومعلمان از راه زمین و با اتوبوس به مرز و سپس به نجف اعزام می‌شوند و همچنین از کربلا با اتوبوس به کشور باز می‌گردند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خانواده‌ها می توانند در این سفر همراه دانشجویان باشند یا خیر، گفت: دانشگاه فرهنگیان اولویت ثبت‌نام را برای دانشجومعلمان، استادان و کارمندان تعریف کرده است؛ اما طبق تبصره نظام‌نامه اردوهای زیارتی که در ستاد مرکزی ثبت شده است، اگر ستاد استانی امکانات و ظرفیت لازم را داشته باشد با مسئولیت استان، خانواده‌ها نیز می‌توانند در کاروان‌های جداگانه و با هزینه آزاد اعزام شوند. تسهیلات دانشگاه تنها شامل دانشجویان، استادان و کارمندان می‌شود.

حفیظی بر بیمه بودن تمام دانشجومعلمان تاکید کرد و گفت: طبق دستورالعمل برنامه فرهنگی اردویی ستاد دانشگاه فرهنگیان و هماهنگی سازمان بسیج دانشجویی همه دانشجویان بیمه می‌شوند و دانشجویی که بیمه نباشد به مراسم اربعین اعزام نخواهد شد.

مسئول ستاد اربعین دانشگاه فرهنگیان ثبت‌نام دانشجویان را برعهده ستاد استانی دانست و گفت: مراکز دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها مسئول ثبت‌نام از دانشجو‌معلمان هستند. دفاتر بسیج دانشجویی این مراکز نیز کار ثبت‌نام را انجام می‌دهند؛ اما برای آمارگیری دقیق و اجرای تسهیلات و همچنین افرادی که امکان مراجعه حضوری به مراکز را ندارند سایتbsofir برای ثبت‌نام نیز در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان از دهه اول محرم و تا 31 شهریورماه می‌توانند برای ثبت‌نام در سایت اقدام کنند؛ اما در بازه زمانی چهار روز در ابتدای مهرماه سایت مجدد باز می‌شود تا دانشجویان جا مانده از ثبت‌نام و دانشجویان جدیدالورود نیز بتوانند ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026689

وب گردی

وب گردی