علوم انسانی بومی، بر پایه فرهنگ ایرانی و اسلامی استوار است

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، فرهنگ ایرانی و اسلامی را دو مولفه اصلی علوم انسانی بومی دانست.

دکتر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تحول علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پایه‌های اصلی علوم انسانی بومی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی استوار است‌ که اولین گام دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحول علوم انسانی، تشکیل معاونت علوم انسانی بود و اگر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تحول علوم انسانی با موفقیت ظاهر شود، می تواند الگوی مناسبی برای نظام آموزش عالی کشور باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از منابع اسلامی و ایرانی، جزو ملزومات تحول علوم انسانی است افزود: امیدواریم با عزم راسخی که در دانشگاه آزاد اسلامی برای تحول و بومی‌سازی علوم انسانی وجود دارد، گام های بلندی در این مسیر برداشته شود.

دکتر ولایتی ادامه داد: علوم انسانی زمانی می تواند برای مسلمانان و جامعه ایرانی مفید واقع شود که نشأت گرفته از آموزه های دینی و فرهنگی خودشان باشد. در واقع منابع بومی که بتوانیم با اتکا به آن ها، تحول علوم انسانی را رقم بزنیم کم نیستند و لذا با بهره گیری از آن ها می توانیم گام مهمی در راستای ارتقا و پیشرفت این حوزه برداریم.

رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بزرگانی مانند ابوعلی سینا، خواجه نصیرالدین طوسی، ملاصدرا، میرداماد و بسیاری دیگر جزو دانشمندانی بودند که اقدامات بزرگی در حوزه علوم انسانی انجام داده اند و قطع به یقین ریشه علوم انسانی بیش از این که در غرب باشد، در شرق قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026693

وب گردی

وب گردی