درخواست بسیج از وزارت علوم برای حفظ فضای اربعین در دانشگاه‌ها

جانشین سازمان بسیج دانشجویی گفت: معاونت فرهنگ‌سازی سازمان بسیج دانشجویی با توجه به تقارن اربعین با مهرماه، حفظ این فضا در ستاد استقبال دانشجویی در دانشگاه‌ها را خواستار شد.

حمید بالایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به حفظ شأن اربعین حسینی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: از معاون فرهنگی وزرات علوم درخواست داشتیم تا فضای اربعین در ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید حفظ شود و این وزراتخانه نیز به تمامی معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌های کشور ابلاغیه‌ای در همین راستا صادر کرده است.

وی به کارویژه ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ برای دانشجویان در ترم تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: قصد داریم امسال برای جذب دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران نیز فعالیت موثر داشته باشیم و در همین راستا نمایندگان بسیج جلساتی با دانشجویان در خوابگاه‌ها برگزار خواهند کرد.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی بیان کرد: بسیج دانشجویی هر سال، برای جذب دانشجویان ورودی جدید از اردوهای زیارتی، اردوهای تفریحی یک روزه و غرفه‌های ستاد استقبال استفاده کرده؛ اما امسال قصد داریم از روش‌های به‌روزتر استفاده کنیم.

به گفته بالایی؛ با توجه به تقارن اربعین حسینی و آغاز سال تحصیلی جدید؛ هیئت‌های دانشجویی دانشگاه نیز فرصت مناسبی برای جذب دانشجویان دارند.

مسئول بسیج دانشجویی ناحیه تهران فعالیت تشکل‌های دانشجویی را به دلیل برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: دفاتر بسیج دانشجویی بر گفتمان‌سازی، مطالبه‌گری و بصیرت‌افزایی در موضوعات مرتبط با انتخابات تمرکز ویژه خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان بسیجی 100 دانشگاه محوری کشور، در دوره نخبه‌پروری دیالمه موضوع جذب دانشجویان جدید و فعالیت‌های انتخاباتی جریان دانشجویی را برنامه‌ریزی و تبیین کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026699

وب گردی

وب گردی