وزیر علوم، آرامش خانواده دانشگاه شهید بهشتی را برهم زده است

مسئول بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی گفت: وزیر علوم با انتخاب سعدالله نصیری قیداری به ریاست دانشگاه شهید بهشتی آرامش استادان، دانشجویان و کارمندان این دانشگاه را به هم می‌زند.

رضا میرساجدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره انتصاب سرپرست جدید دانشگاه شهید بهشتی، اظهار کرد: سوال اصلی استادان دانشگاه شهید بهشتی از وزارت علوم این است که فردی با تنها 5 سال سابقه در دانشگاه و بدون هیچ‌گونه پست مدیریتی با چه معیاری برای ریاست این دانشگاه انتخاب شده است؟

وی با بیان اینکه در گام نخست به روند انتصاب ایشان معترض هستیم، گفت: استادانی با سوابق درخشان در دانشگاه شهید بهشتی حضور دارند که برای دریافت این سمت بسیار لایق هستند. اینکه سعدالله نصیری در اجرای سند ۲۰۳۰ نقش داشته است یا خیر نیازمند بررسی و تحقیق است و نمی توان بدون مستندات صحبت کرد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: وزارت علوم باید دقت کند اگر فردی مسئولیتی در دانشگاه‌ دارد، دلیل محکمه پسندی برای موفقیت در دانشگاه دیگر نیست؛ زیرا ساختار و ماموریت‌های دانشگاه‌ها متفاوت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها بسیج اساتید به این انتصاب معترض نیست، بلکه استادانی که گرایش سیاسی خاصی ندارند نیز به روند وزارت علوم معترض هستند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی محیط آرام دانشگاه را لازمه پیشرفت تحصیلی دانست و گفت: رسالت اصلی دانشگاه و سایر آموزشگاه‌های علمی، فراهم کردن محیطی آرام برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی است؛ اما متأسفانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با انتصاب رئیس جدید دانشگاه شهید بهشتی پیش از آغاز سال تحصیلی آرامش دانشگاه و استادان را برهم زده است.

میرساجدی درباره روند انتخاب روسای دانشگاه‌ها توسط وزرات علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: سنت چندین ساله وزارت علوم اینگونه بود که از جمع استادان قدیمی و باسابقه دانشگاه‌ها استعلام، نظرخواهی و نظرسنجی می‌شد.

گفتنی است جمعی از استادان دانشگاه شهیدبهشتی در اعتراض به شیوه انتصاب سعدالله نصیری قیداری به عنوان سرپرست این دانشگاه بیانیه‌ای صادر کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026714

وب گردی

وب گردی