واحدهای دانشگاهی تسهیلاتی برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی دانشجویان ارائه دهند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: از جمله برنامه های فرهنگی که دانشگاه آزاد اسلامی برای ورودی های جدید در نظر گرفته است اعزام درصدی از دانشجویان به اردو مشهد مقدس، راهیان نور و راهپیمایی اربعین است و واحدهای دانشگاهی موظفند تسهیلاتی را در این زمینه برای دانشجویان فراهم آورند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد تهران مرکزی، حجت الاسلام و المسلین رجالی تهرانی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش گفت: حسین بن علی (ع) یک محبت پنهان در دل های اهل ایمان و کسانی که به حق ایمان دارند هست و امیدوارم این محبت تا پایان عمر در دل های ما روز به روز افزایش داشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه ملاک ارزشمندی انسان ها عملکرد شان است، افزود: تنها چیزی که انسان با خود به آن دنیا می برد فعل، رفتار و عملکردش است و باید نسبت به آن پاسخگو باشد، لذا در اعمالمان بیشتر دقت کنیم، دلی را نشکنیم، حقی را پایمال نکنیم، نسبت به نعمت های الهی شاکر و قدردان باشیم و در کارهایمان احسن عمل داشته باشیم نه اکثر عمل.

در ادامه مراسم سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در سخنانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بیان داشت: برنامه ریزی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص برگزاری جلسات مشاوره و توجیهی برای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان ورودی جدید و حتی خانواده هایشان با قوانین و مقررات آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، اجتماعی و اخلاقی باید قوی تر از سالهای قبل باشد چرا که این جلسات هویت دانشگاه آزاد اسلامی هست.

وی افزود: از جمله برنامه های فرهنگی که دانشگاه آزاد اسلامی برای ورودی های جدید در نظر گرفته است اعزام درصدی از دانشجویان به اردو مشهد مقدس، راهیان نور و راهپیمایی اربعین است و واحدهای دانشگاهی موظفند تسهیلاتی را در این زمینه برای دانشجویان فراهم آورند.

آقامیری تصریح کرد: سیاست های کلان در بودجه امسال دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر تغییر شرایط از بودجه وابسته به شهریه و تلاش برای درآمدزایی غیر شهریه ای است؛ ولیکن نباید از رسالت و اولویت اصلی خود که تولید علم و پژوهش است دور شویم چون ما یک بنگاه علمی هستیم نه یک بنگاه اقتصادی.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: خبر خوش برای دانشجویان عزیز و ورودی های جدید این است که می توانند همزمان در کنار رشته تحصیلی خود به تحصیل در یک رشته دیگر نیز بپردازند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در ادامه این جلسه به گسترش شرکت های دانش بنیان، سرمایه گذاری در صندوق پژوهش و فناوری، بهینه کردن هزینه ها، افزایش درآمدهای پایدار از طریق آموزش های کوتاه مدت، برنامه ریزی برای استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاه ها و سالن های تربیت بدنی واحدهای دانشگاهی، افزایش طرح های برون دانشگاهی توسط اعضای هیات علمی، راه اندازی مراکز مشاوره، استفاده بهینه از ساختمان های مازاد در راستای راه اندازی کلینیک های پزشکی با همکاری واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد.

واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری به عنوان قطب علمی شبکه های ارتباطی و حمل و نقل شناخته شده است

در ادامه سعید قاضی مغربی رئیس واحد یادگار امام (ره) ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با ارائه گزارشی از فعالیت های واحد شهر ری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) دارای مرکز تحقیقات - پژوهشی و فرهنگی شامل: مرکز رشد، مرکز آموزش نیروی انسانی، مرکز IT، کتابخانه دیجیتال و نمازخانه مرکزی می باشد.

وی افزود: این واحد با داشتن 20 هزار دانشجو در 235 رشته-گرایش در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در 7 دانشکده ( علوم انسانی، فنی مهندسی، آموزش معلمان، علوم پایه، هنر و معماری، مدیریت و حسابداری و مهندسی برق (شهدای هسته ای) یکی از واحدهای مهم دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران است.

قاضی مغربی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری به عنوان قطب علمی شبکه های ارتباطی و حمل و نقل شناخته شده است ، تصریح کرد: در این راستا با بازسازی یک دستگاه واگن قطار آلمان غربی حرکت های جدیدی را درجهت تبدیل شدن به دانشگاه حل مساله آغاز کرده ایم.

در پایان این جلسه روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به بحث، تبادل نظر، ارائه راهکارها و پیشنهادات و همچنین گزارش عملکرد خود پرداختند.

شایان ذکر است محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و روسای واحد دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ضمن افتتاح "آزمایشگاه همکار استاندارد نساجی" از مجتمع ابوالفتوح رازی (ویژه مادران)، مدرسه سماء واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری، آزمایشگاه ها و سالن های ورزشی و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری بازدید بعمل آوردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1026716

وب گردی

وب گردی