سراهای نوآوری دانشگاه آزاد هیئت علمی فناور جذب می‌کنند

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آیین‌نامه جذب و نحوه فعالیت اعضای هیئت علمی پژوهشی و فناور تدوین شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به منظور افزایش کیفیت فعالیت‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از طریق ایجاد انسجام در انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی هدفمند و مسئله محور و همچنین به منظور بهبود جایگاه پژوهش و فناوری این دانشگاه به زودی آیین‌نامه جذب عضو هیئتعلمی پژوهشی و فناور ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت سازی و حمایت از نیروی انسانی متخصص در جهت کار آفرینی در حوزه پژوهش و فناوری، تامین، تولید و توزیع کارآمد منابع مالی در حوزه پژوهش از دیگر اهداف تدوین این آیین نامه است.

نگاهداری خاطرنشان کرد: عضو هیئتعلمی پژوهشی فردی است که بتواند منابع مالی پژوهشی از سازما‌ن‌ها، موسسات و شرکت های خارج دانشگاه اخذ و در راستای رفع نیاز آن ها تحقیق کند از طرفی توانمندی انجام امور پژوهشی مرتبط در قالب طرح های تحقیقاتی و پایان نامه‌های دانشجویی تحصیلات تکمیلی را داشته باشد و بتواند نتایج تحقیقات خود را در قالب مقالات معتبر علمی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه عضو هیئتعلمی فناور فرد نوآوری است که نتایج تحقیقات را در قالب اختراع یا محصول به مرحله تولید انبوه رسانده و در سراهای نوآوری دانشگاه مشغول به فعالیت است، گفت: مهم‌ترین شرط جذب هیئتعلمی پژوهشی توسط واحدهای پژوهشی دانشگاه و هیئتعلمی فناور توسط سراهای نوآوری میزان و جهت مثبت عملکرد این مراکز است.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: حقوق و دستمزد و سایر مزایای افراد جذب شده موردنظر این بخشنامه مانند اعضای هیئتعلمی آموزشی واحدها و بر اساس ضوابط و آیین‌نامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه محاسبه و از محل درآمدهای واحد پژوهشی یا سرای نوآوری پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026722

وب گردی

وب گردی