فراخوان نوپاهای فناوری‌های همگرا منتشر شد/ معرفی استارتاپ‌های موفق به مراکز توسعه کسب و کار

سومین فراخوان نوپاهای فناوری های همگرا توسط مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شد تا فرصتی برای توسعه بازار محصولات این حوزه در کشور باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سومین فراخوان نوپاهای فناوری های همگرا را منتشر کرد تا توسعه و ورود محصولات استارتاپ های این حوزه در بازار سرعت گیرد.

این مرکز با انتشار این فراخوان فرصتی را فراهم کرده است تا استارت آپ‌های نوپا حوزه فناوری های همگرا با شرکت در دوره های آموزشی محصول خود را توسعه دهند و پس از نگارش مدل کسب و کار خود با سرمایه گذاران آشنا شوند.

استارت آپ های نوپا پس از ثبت نام در فراخوان و ارزیابی طرح هایشان توسط داوران برای حضور در دوره پیش شتابدهی انتخاب می شوند. در این دورهها آموزش های لازم در خصوص اعتبار سنجی محصول به آنها داده می شود و با دیدی باز برای حضور در بازار آماده می شوند. استارتاپ هایی که با موفقیت این دوره را پشت سر بگذارند برای سرمایه گذاری به مراکز توسعه کسب و کار معرفی می شوند.

همچنین کمک به ارتقا فنی و بازاری محصول دیگر اقدامی است که در این رویداد رخ می دهد و دریافت مجوزها و استانداردهای مربوطه را برای نوپاها تسهیل می شود. هویت‌بخشی به محصول و شرکت حاضران در فراخوان از دیگر رسالت‌های نوپاهای فناوری‌های همگرا است که برای استارت آپ‌ها نیازی مهم به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، ایجاد بستری برای تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی محققان و جامعه علمی کشور در حوزه فناوری های همگرا، شناسایی و توانمندسازی گروه های فناور و آشنا کردن آنها با فرآیند توسعه محصول و دنیای کسب و کار و تجاری سازی، معرفی فرصت های کسب و کار مبتنی بر نیازهای فعلی کشور و مراکز توسعه دهنده کسب و کار به جامعه محققان و فناوران و به هم رسانی فناوران، سرمایه گذاران و توسعه دهندگان کسب و کار برای تجاری سازی محصولات نوآورانه از اهداف انتشار این فراخوان است.

سومین فراخوان نوپاهای فناوری های همگرا از 1 شهریور ماه سال جاری منتشر شده است و استارت آپ های نوپای حوزه فناوری های همگرا تا 30 مهرماه سال جاری برای شرکت در آن مهلت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026736

وب گردی

وب گردی