درخواست اساتید دانشگاه‌‌های تهران بزرگ از ظریف درباره بازداشت دانشمند ایرانی در آمریکا

اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ در واکنش به بازداشت استاد ایرانی در آمریکا، از وزیرخارجه خواستند با استفاده از دیپلماسی عمومی فعال جهت روشنگری جنایت های آمریکا علیه ملت ایران اقدام کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان درباره بازداشت استاد دانشگاه ایران در آمریکا نامه نوشتند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: مسعود سلیمانی دانشمند برجسته بیوتکنولوژی دانشگاه تربیت مدرس ۱۱ ماه پیش توسط رژیم جنایتکار آمریکا بازداشت شده است که متأسفانه خبر این بازداشت، سبب وارد شدن شوک و درنهایت رحلت مظلومانه مادر این دانشمند ایرانی در ایام ماه محرم می‌شود. آمریکا که روزی دانشمندان هسته ما را به بهانه انجام تحقیقات بنیادین درزمینه هسته ای به شهادت رساند، اینک رسماً دانشمندی را به جرمِ دانستن و شکستن انحصار علوم نوین بازداشت نموده است.

استادان بسیجی در این نامه مطرح کردند: از شما به‌عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می‌رود ضمن اتخاذ موضع فعالانه و مطالبه‌گرانه در برابر شناعت‌ها و خباثت‌های آمریکا، نسبت به دادخواهی و مطالبه جدی از مجامع بین‌المللی و استفاده از دیپلماسی عمومی فعال جهت روشنگری این جنایت‌ها علیه ملت ایران اقدام نمایید.

در بخش دیگر نامه بیان شده است: هم‌چنین از همه اندیشمندانی که دل در گرو ایران و ایرانی دارند انتظار می‌رود نسبت به برخوردهای مرتجعانه با دانشمندان ایرانی سکوت نکنند؛ زیرا هدف آمریکا بایکوت هرگونه علم و دانش و دانستن ازسوی کشورهای مستقل و غیروابسته است. دشمنان ما که در برابر قدرت علمی جوانان و دانشمندان ایرانی دچار استیصال و حقارت شده‌اند، درصدد ایجاد ناامنی علمی و حذف فیزیکی برآمده‌اند. اگرچه تاریخ، نام سلیمانی‌ها این فرزندان خلف خمینی کبیر را به‌عنوان ملّی‌ترین و بصیرترین انسان‌های زمانه ثبت خواهد کرد و البته از دامن پاک مادران زینبی سرزمینمان، فرزندانی زاده خواهند شد که علی‌رغم تحریم، انحصار پیچیده‌ترین علوم و فناوری‌ها را در هم خواهند شکست.

در بخش پایانی نامه آمده است: ما استادان دانشگاه‌های تهران بزرگ با مادر مظلوم مسعود عزیز عهد می‌بندیم که تلاشمان را برای استیفای حقوق فرزند دربند وی به‌کار خواهیم بست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026767

وب گردی

وب گردی