فست فود کلسترول کلاغ ها را  نیز افزایش می دهد!

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تغذیه از باقیمانده فست فودها باعث افزایش  کلسترول کلاغ ها شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در پی تحقیقات صورت گرفته ، توسط محققان کالج همیلتون در آمریکا، روی 140 جوجه کلاغ در حومه شهرها و مناطق روستایی ایالت کالیفرنیا ،ذخایر چربی و شاخص توده بدنی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

این مطالعه نشان داد که کلاغ هایی که در مرکز شهر زندگی می کنند نسبت به آنهایی که در مناطق روستایی بسر میبرند ، سطح کلسترول بالاتری دارند.

علاوه بر این ، تیم تحقیقاتی که با قرار دادن بقایای مواد غذایی فست فود در نزدیکی لانه ها در حومه شهر نیویورک آزمایشاتی را انجام دادند ، دریافتند که کلاغ ها 5 درصد کلسترول بالاتری نسبت به کلاغ هایی که هرگز غذاهای فست فود نخورده بودند ، داشتند.

«آندره تاونزند» ، از تیم اعضا تحقیقاتی گفت: «همه گونه های جانوری که در تماس با انسان ها قرار دارند ، به همانگونه سطح کلسترول بالایی دارند.»

«آندره تاونزند» با تاکید بر این نکته که کلاغ ها در تفتیش آشغال ها «متخصص» هستند اضافه کرد تاثیر کلسترول بالا بر زندگی کلاغ ها هنوز مشخص نیست.

روغن های ترانس باعث ایجاد کلسترول بالا می شوند

به منظور افزایش ماندگاری مواد غذایی تولید شده تجاری ، شرکت های صنعتی به آنها روغنهای فرآوری شده که «چربیهای ترانس» نیز نامیده می شوند، اضافه می کنند.

به باور کارشناسان ، شناخته شده ترین اثر مضر چربی های ترانس در بدن ، مختل کردن تعادل چربی با افزایش میزان LDL یا همان «کلسترول بد» و کاهش HDL که «کلسترول خوب» نیز نامیده می شود است که باعث ایجاد بیماری های قلبی عروقی شده و تهدید کننده امنیت بهداشتی جامعه است.

بر اساس مطالعات علمی ، در افراد دارای مقادیر بالای چربی ترانس ، خطر ابتلا به سکته قلبی سه برابر افزایش می یابد و این وضعیت در افراد در سنین پایین ، باعث افزایش خطر مرگ و میر در سنین بالاتر می شود.

همچنین گفته می شود که چربی های ترانس باعث ایجاد مشکلاتی از جمله چاقی ، کبد چرب ، سندرم متابولیک ، دیابت و آلزایمر و بیماری های عصبی مانند پارکینسون و همچنین افزایش خطر سقط جنین می شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026773

وب گردی

وب گردی