معرفی تایکان، خرق عادت  پورشه

پس از مدت ها انتظار سرانجام پورشه اولین خودروی برقی خود را معرفی کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سرانجام پورشه اولین خودروی برقی خود را معرفی کرد. پس از چهار سال کار روی مدل مفهومی ، تغییر نام ، درز اطلاعات سرانجام «پورشه تایکان» که اخیراً در یک ناو هواپیمابر آزمایش شده بود ، رسما معرفی شد.

هر دو مدل معرفی شده می توانند طی حدود سه ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر برسند. تفاوت بین این دو مدل با برد 380 کیلومتر تا 450 کیلومتر بسته به نوع استفاده در هنگام شتاب بروز می کند.

هنگامی که در سال 2015 این خودرو با نام « Mission E Tay » به عنوان یک ماشین مفهومی معرفی شد، اعلام کردند که این خودرو دو مدل مختلف خواهد داشت. اکنون این مدل ها Taycan Turbo و Taycan Turbo S نام گرفته اند و به ترتیب 150900 دلار و 185000 دلار قیمت دارند.

ویژگی های پورشه تایکان: برد 450 کیلومتر

هر دو مدل دارای موتور محرک چهار چرخه هستند و می توانند طی حدود سه ثانیه از سرعت 0 تا 100 کیلومتر برسند. تفاوت بین این دو مدل با برد 380 کیلومتر تا 450 کیلومتر بسته به نوع استفاده در هنگام شتاب بروز می کند.

ویژگی مشترک هر دو مدل ، موتور الکتریکی با قدرتی معادل 625 اسب بخار است. تفاوت بین توربو و توربو S دقیقاً در این مرحله و با سیستم کنترل شتاب مشخص می شود.

موتور الکتریکی تایکان توربو می تواند 670 اسب بخار قدرت تولید کند. توربو S با کنترل شتاب می تواند 750 اسب بخار قدرت تولید کند. به این ترتیب مدل استاندارد به سرعت 0 - 100 کیلومتر در 3.2 ثانیه میرسد ، در حالی که توربو S می تواند در 2.6 ثانیه به همان سرعت برسد.

این دو مدل دارای یک باتری 93 کیلووات ساعت با وزن 630 کیلوگرم ، هستند . پورشه با این خودرو می خواهد تسلا را از اریکه خود پایین بکشد زیرا تا به امروز ، هیچ خودروی برقی نتوانسته بود تسلا را از نظر سرعت و شتاب پشت سر بگذارد.

در صدر جزئیاتی که پورشه طی چهار سال کار بر روی این خودرو اعلام کرده بود «شارژ سریع» آن قرار داشت. در این شرایط ، هنگامی که هر دو مدل به یک شارژر 270 کیلو واتی متصل باشند می توانند در 23 دقیقه به 80 درصد شارژ برسند.

البته حتی در حال حاضر ایستگاه های شارژ 270 کیلو وات را به سختی می توان پیدا کرد. پورشه قول داده است تا ایستگاه های شارژ 350 کیلو وات را در نمایندگی های خود مستقر کند. اولین قدم توسط فولکس واگن در آمریکای شمالی برداشته شده است.

پورشه تایکان تاکنون موفق به دریافت حدود 300 هزار پیش سفارش شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026785

وب گردی

وب گردی