اشتغال دانشجو با بازنگری رشته هایی مبتنی بر نیاز مناطق تأمین می‌شود

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رشته‌های جدید مبتنی بر شرایط و اقتصاد و فرصت‌های منطقه بازنگری می‌شوند تا دانش‌آموختگان فرصت اشتغال بهتری داشته باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از کرمان، بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در جلسه مشترک با رؤسا و مسئولان واحدهای دانشگاهی استان کرمان که پس از زیارت گلزار مطهر شهدای گمنام، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد، اظهار کرد: رویکردهای جدیدی در پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می‌شود و بیشتر آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در این حوزه با همکاری واحدهای سراسر کشور و ستاد مرکزی تهیه می‌شوند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه مولود انقلاب اسلامی بوده؛ بنابراین دینی بزرگ نسبت به انقلاب اسلامی دارد و در این مقطع زمانی که بیانیه گام دوم مطرح شده و مشکلاتی از قبیل اشتغال وجود دارد نباید بدون دغدغه درباره این امر بگذریم و باید به جد بکوشیم تا نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشیم.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حوزه آموزش این مهم به‌صورت شکل‌گیری رشته‌های جدید مبتنی بر شرایط و اقتصاد و فرصت‌های منطقه بازنگری می‌شوند تا دانش‌آموختگان فرصت اشتغال بهتری داشته باشند و آموزش‌های مهارتی مورد توجه قرار دارد.

نگاهداری تصریح کرد:‌ در حوزه تحقیقات و فناوری تمرکز بر سراهای نوآوری است تا دانش‌آموختگان در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان سازمان‌دهی شوند و امکان اشتغال در مراکز رشد، پارک‌ها و پردیس پارک‌ها را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دوره جدید دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفته شده که رسالت‌های اجتماعی خودش را بیش از گذشته در دایره توجه قرار دهد. مطرح کرد:‌ اساس رسالت اجتماعی دانشگاه‌ها این است که مسائل اجتماعی، مشکلات و نیازهای کشور را پاسخگو باشند و متأسفانه تا قبل از این خیلی از دانشگاه‌ها پاسخگو تعریف نشده‌اند و باید به جایی برسیم که مردم حل مشکلات خود را از دانشگاه‌ها مطالبه کنند.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: رسالت اجتماعی دانشگاه و پاسخگویی در حوزه پژوهش این‌گونه تعریف می‌شود که سامانه پایش و برنامه علمی برنامه‌ریزی شده و با صنایع و سازمان‌ها و نهادهای مختلف در حال مذاکره هستیم تا آمار دقیقی از مشکلات و نیازهای آنها داشته باشیم تا در قالب موضوعات پایان‌نامه دانشجویان در راستای حل مسئله پاسخ داده شوند.

نگاهداری اظهار کرد:‌ در بسیاری از موارد پروژه‌هایی انجام می‌شود که هیچ نیاز و تقاضایی هم ندارند و کسی منتظر نتیجه آنها نیست و این نشانگر این است که پروژه‌های ما مسئله محور نیستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید در حل مسئله و ارائه راهبردهای ممکن و اجرایی الگو باشد، گفت:‌ سامانه پایش نادیده گرفتن علایق محققان نیست؛ بلکه جهت دادن به علایق محققان به نیازهای کشور در راستای نافع بودن تحقیقات است. اکنون نزدیک به ۱۰ هزار موضوع در این سامانه پایش موجود و مذاکره ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026796

وب گردی

وب گردی