تولید دندان مصنوعی با پایه PMMA در مرکز رشد

مدیرمرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند از تولید دندان مصنوعی با پایه PMMA در مرکز رشد خبر داد.

امید کاویان‍پور مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، با اشاره به این‌که در این واحد دانشگاهی هم‌اکنون یک واحد فناور و سه هسته فناوری مستقر است، اظهار کرد: در تلاش هستیم که این واحدهای فناور را به سمت دانش‌بنیان شدن سوق دهیم.

مدیر مرکز رشد واحد دماوند درباره ضرورت تاسیس مرکز رشد گفت: این مرکز با هدف هدایت و حمایت از دانشجویان، استادان و محققان برای تجاری سازی ایده‌ها، رساندن آنها به محصولات و خدمات نوآورانه و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس و راه‌اندازی شده است.

وی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها و جهت گیری‌های اتخاذ شده، تأکید بر مباحث اقتصاد سبز و ضرورت سرمایه‌گذاری برای فناوری‌های نوین است و ما بر همین اساس عزم جدی داریم تا گام‌های توسعه‌ای را در مراکز رشد برداریم.

کاویان‍‌پور افزود: هم ‍‌اکنون واحدهای فناور و هسته‌ها بیشتر در حوزه تولید فیلتر اگزور خودرو، ساخت ربات‌ برای آموزش دانش‌آموزان و غیره فعالیت می‌کنند. البته یک‌سری هسته‌های فناوری نیز داشتیم که از مرکز خارج شدند.

وی تأکید کرد: پکیج‌های آموزشی رباتیک برای آموزش دانش آموزان کاربرد دارد. آشنایی دانش‌آموزان با علم رباتیک، آشنایی با مدارهای الکتریکی، شناخت انواع اتصالات، شناخت انواع موتورهای الکتریکی، شناخت انواع چرخدنده و گیربکس و به‌دست آوردن توانایی اسمبل کردن و آشنایی با ابزار آلات از ویژگی‌های بارز این دستگاه است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: هنوز محصول تولیدی این واحدها به مرحله تجاری‌سازی نرسیده‌ است؛ اما براساس پیگیری‎ها قرار است در آینده نزدیک برای معرفی محصولات این واحد تبلیغاتی را انجام دهیم.

وی استبیالیزر را یکی از محصولات تولیدی در این مرکز عنوان کرد و گفت: استبیالیزر، هر نوع وسیله برقی را در برابر نوسانات مخرب برق شهری محافظت می‌کند. قابلیت جابجایی فاز و نول در ورودی، قابلیت، تثبیت کردن ولتاژ خروجی در هنگام افزایش بیش از حد، بار مصرفی، عدم آسیب دیدن دستگاه در هنگام نول مشترک، استفاده از نمایشگر ((LCD جهت نمایش دادن اطلاعات، قیمت مناسب نسبت به سایر نمونه‌های داخلی و خارج را از عمده ویژگی‌های این دستگاه ذکر کرد.

کاویان‌پور دستگاه مدیریت و کنترل باتری، درایور موتور DC، ردیاب خورشیدی و دندان مصنوعی با پایه PMMA را از دیگر دستاوردهای این مرکز رشد برشمرد و گفت: مدار استفاده شده در دستگاه مدیریت و کنترل باتری با توجه به وضعیت باتری اطلاعات لازم را از طریق پیامک به کاربر گزارش می‌دهد. همچنین قیمت پایین آن نسبت به محصولات مشابه، امکان تبدیل به یک دزدگیر با قابلیت نمایش و هشدار از عمده ویژگی‌های این دستگاه است.

وی تصریح کرد: درایور موتور DC در ربات‌های نظامی، کنترل فن و پمپ، سیستم‌های کنترل تردد، ویلچرهای برقی، نوار نقاله، درب‌های اتوماتیک، لیفتراک برقی و ... کاربرد دارد؛ بنابراین قابلیت کار در رنج وسیعی از ولتاژها از 8 تا 45 ولت، قابلیت کار با انواع سیستم‌های کنترلی با توجه به وجود پورت‌های ارتباطی متعدد، قابلیت کارکرد به صورت موازی تا حداکثر هشت دستگاه به صورت همزمان، قابلیت کار در دماهای 40- تا 85+ درجه سانتی گراد و قابلیت کنترل ولتاژ و جریان، قابلیت شروع و توقف نرم از ویژگی‌های اصلی این دستگاه است

کاویان‌پور ادامه داد: ردیاب‌های خورشیدی دو محوره علاوه بر تعقیب روزانه خورشیدی، دارای سیستمی برای تنظیم زاویه شیب است. ردیاب‌های خورشیدی دو محوره 30 تا 40‌درصد انرژی تولیدی خورشیدی را افزایش داده در حالی که تنها باعث افزایش 10 تا 15درصدی هزینه سیستم می‌شود. قیمت پایین‌ آن از نمونه‌های موجود، عملکرد ساده، نیاز نداشتن به نیروی متخصص برای تعمیرات و تعویض قطعات پرهزینه از مهم‌ترین ویژگی این دستگاه تولیدی است.

وی در پایان به محصول تولیدی دندان مصنوعی با پایه PMMA اشاره کرد و گفت: این محصول در تولید دندان مصنوعی با استحکام بالا کاربرد دارد. دقت بالای این روش برای رسیدن به استحکام مورد نیاز، کنترل بهینه شرایط تولید، قابلیت استفاده برای تولید انواع دندان‌ها و کمترین ناخالصی در متریال نهایی از ویژگی‌های عمده این دستگاه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026822

وب گردی

وب گردی