کلید نهایی آزمون‌های ارتقا و ارزشیابی داروسازی اعلام شد/ ارفاق نمره با حذف سؤالات دشوار

کلید نهایی آزمون‌های ارتقاء و ارزشیابی دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور منتشر شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مرکز سنجش آموزش پزشکی، هفدهمین دوره آزمون ارزشیابی دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور و ششمین دوره آزمون ارتقای دانش‌آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی خارج از کشور به دکتری عمومی داروسازی پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ۹۸ برگزار شد.

آزمون ارزشیابی برای ارزشیابی دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور و آزمون ارتقای بر اساس مصوبه پنجاه و یکمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی ۲۵ خرداد ۹۲ برای دانش‌آموختگانی که قبل از آغاز سال ۲۰۱۴ میلادی در خارج از کشور شروع به تحصیل‌کرده و مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد آن‌ها مورد ارزشیابی و تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است، برگزار شده است.

کلید نهایی آزمون ارتقا دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور و آزمون ارزشیابی دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است.

در تشریح کلید آمده است: در آنالیز آزمون تعداد ۱۳ سؤال (سؤالات) ۱۱۵، ۷۸، ۷۴، ۶۹، ۶۵، ۶۳، ۵۲، ۵۱، ۴۰، ۳۹، ۳۱ در سطح دشواری «سخت» تشخیص داده شد، که این سؤالات حذف و نمره آن‌ها به تمام داوطلبان ارفاق شده است.

همچنین سؤالات ۷۴، ۷۷، ۸۶، ۱۱۶، ۱۲۷ و ۱۴۹ حذف شدند. در سؤالات ۶۵ و ۱۰۰ هر دو گزینه الف و ج صحیح است و در سؤال ۱۱۲ هر دو گزینه ب و د صحیح است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026824

وب گردی

وب گردی