۱۸ هزار سهمیه استخدامی برای آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام سهمیه ۱۸ هزار و ۳۹ نفری این وزارتخانه در آزمون فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی در آبان ۹۸ گفت: مابه‌التفاوت افزایش حقوقی دانشجومعلمان طبق احکام جدید با حقوق شهریور واریز می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی الهیار ترکمن درباره سهمیه وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور که قرار است طبق اعلام سازمان امور اداری و استخدامی در نیمه دوم آبان ماه ۱۳۹۸ به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار شود گفت: در این آزمون ۱۸ هزار و ۳۹ نفر سهمیه داریم.

وی افزود: از این تعداد ۱۲ هزار نفر طبق اساسنامه ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های دیگر هستند و پس از پذیرفته شدن در آزمون، در دوره‌های یک ساله صلاحیت حرفه‌ای معلمی شرکت می‌کنند سپس وارد نظام آموزشی می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۰۰۰ سهمیه خاص سیستان و بلوچستان داریم که در جهت ارتقای عدالت آموزشی و تامین نیروی مورد نیاز این استان اخذ شده است،گفت: ۴۰۳۹ مجوز استفاده نشده سال‌های قبل نیز باقی مانده است که به سرجمع سهمیه‌های ما افزوده می‌شود. دفترچه آزمون در اواخر شهریورماه منتشر می‌شود و تمام کسانی که به حرفه معلمی علاقه‌مند و حائز شرایط هستند می‌توانند ثبت‌ نام و در آزمون شرکت کنند.

الهیار درباره علت اعمال نشدن افزایش حقوق برای دانشجومعلمان که وعده آن در مرداد ماه داده شده بود نیز اظهارکرد: طبق برنامه، نگارش حقوق ارسال و فرایند صدور احکام انجام شد؛ قرار بود این افزایش با حقوق مرداد ماه اعمال شود اما از آنجا که ماهانه ۲۰ میلیارد تومان بارمالی دارد به دلیل کمبود نقدینگی در خزانه موفق نشدیم این کار را انجام دهیم ولی این مبالغ با حقوق شهریورماه حتما واریز می‌شود و ظرف دو سه ماه معوقات را تسویه می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026840

وب گردی

وب گردی