مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 16 شهریورماه

«جزئیات جدید بازنگری در رشته‌های مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و اعلام جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کاردانی به کارشناسی» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در شانزدهم شهریورماه به شرح زیر است:

۵ میلیارد‌ دلار درآمد سالیانه یک دانشگاه حل مسئله

روزنامه فرهیختگان، عکس و تیتر یک امروز 16 شهریورماه 98 را به بررسی عملکرد اقتصادی و مسئله‌محور یکی از دانشگاه‌های سرشناس آمریکا اختصاص داده است. بنا بر گزارش این روزنامه، ۵ میلیارد‌ دلار درآمد سالیانه دانشگاه «آبرن»، برترین دانشگاه ایالت آلاباما است که دانشگاهی با محوریت حل مسئله است.

جزئیات جدید بازنگری در رشته‌های مهارتی دانشگاه آزاد

رؤسای سه واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه فرهیختگان، از چرایی بازنگری مهندسی رشته‌های دانشگاهی و ایجاد رشته‌های بین‌رشته‌ای صحبت کردند. مرتبط نبودن محتوای آموزشی در دانشگاه‌ها با نیازهای صنعت و بازار کار، یکی از مواردی است که اهمیت آموزش مهارت، کاربردی‌سازی رشته‌ها و ایجاد رشته‌های میان‌رشته‌ای را بیش از پیش نشان می‌دهد.

افول شریف، رشد امیرکبیر

روزنامه فرهیختگان همچنین فراز و فرود دانشگاه‌های کشور در 6 المپیاد دانشجویی را بررسی کرده است. آنچه از تحلیل این روزنامه به دست آمده، نشان می‌دهد تنوع تعداد سهمیه‌هایی که در طول سال‌های 96، 97 و 98 توسط دانشگاه‌ها ارائه شده بسیار متغیر است،

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در شانزدهم شهریورماه به شرح زیر است:

اعلام جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کاردانی به کارشناسی

روزنامه آفرینش تیتر یک خود را به اعلام جزئیات ثبت نام پذیرفته‌شدگان کاردانی به کارشناسی اختصاص داده و به قبولی 62 هزار داوطلب در این آزمون اشاره کرده است.

مقابله گسترده با تخلف علمی در دانشگاه‌ها

صحبت‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره تخلف علمی، دیگر موضوع دانشگاهی است که روزنامه آفرینش به آن پرداخته است. منصور غلامی از مقابله گسترده با تخلف علمی در دانشگاه‌های سراسر کشور از سال تحصیلی جدید خبر داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026853

وب گردی

وب گردی