راه اندازی صندوق قرض الحسنه همیاری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز/ پرداخت بیش از 100 فقره وام

مدیر اجرایی هیئت انصارالحسین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از پرداخت بیش از 100 فقره وام قرض‌الحسنه و بلاعوض توسط صندوق همیاری هیوت انصارالحسین به دانشگاهیان این واحد دانشگاهی خبر داد.

ناصر فاضل‌هروی مدیر اجرایی هیئت انصارالحسین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در تبریز با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: قرض‌الحسنه یک سنت اسلامی است که اقتصاد را در خدمت عقیده می‌گیرد. اهتمام به این امر مهم؛ به‌گونه‌ای است که خدای تبارک و تعالی، در سوره‌های متعدد، وام دادن به غیر را قرض دادن به خود به حساب آورده است. به‌عنوان نمونه در سوره مزمل آیه 20، می‌فرماید: وَ أَقْرِضُوا اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً وَ ما تُقَدِّمُوا لِأَنْفُسِکمْ مِنْ خَیرٍ تَجِدُوهُ عِنْدَ اللَّهِ هُوَ خَیراً وَ أَعْظَمَ أَجْرا، و به خدا قرض‌الحسنه دهید و آنچه پیش فرستید، نزد خدا به بهترین وجه و بالاترین پاداش خواهید یافت.

وی افزود: با توجه به تأکید حضرت حق در کلام‌الله مجید و احادیث و روایات وارده ائمه معصومین علیهم‌السلام، در راستای ترویج این سنت حسنه، هیئت انصار الحسین علیه‌السلام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، صندوقی با عنوان صندوق قرض‌الحسنه همیاری تأسیس کرده که این صندوق توسط همکاران و به‌صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.

مسئول مطالعات و پژوهش‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تصریح کرد: اعتبار صندوق قرض‌الحسنه همیاری، توسط 118 نفر خیّر، متشکل از اعضای هیئت علمی و کارمندان تأمین می‌شود، بدین‌صورت که توسط معاونت اداری مالی مبلغی ماهانه از حقوق این عزیزان به‌صورت اختیاری کسر و به‌حساب صندوق واریز می‌شود.

فاضل‌هروی روند اعطای وام صندوق همیاری را تشریح کرد و گفت: ساختار این صندوق به گونه ایست که هیئت امنا به محض مراجعه همکار متقاضی وام، تشکیل پرونده داده و بعد از طی مراحل و تحقیقات لازم، مبلغ وام درخواستی متناسب با شرایط درخواست‌کننده در اسرع وقت و با دریافت ضمانت پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه با تجمیع و بازگشت اقساط ماهانه، صندوق مجدد شارژ شده و قابلیت اعطای وام به اعضای دیگر فراهم می‌شود، اظهار کرد:‌ تاکنون بیش از یک میلیارد و 700 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه به بیش از 100 نفر از همکاران اعطا شده و مبلغ 22 میلیون و 500 هزار ریال هم وام به‌صورت بلاعوض پرداخت شده است.

مدیر اجرایی صندوق قرض‌الحسنه همیاری هیئت انصارالحسین با تشکر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، همکاران حوزه اداری مالی و بانیان این امر خیر که همواره این صندوق را همیاری و همراهی کرده‌اند، اظهار کرد: همه خیرین، استادان، همکاران و دانشجویان که تمایل به مشارکت در این کار خیر و خداپسندانه را دارند و یا متقاضی وام هستند، می‌توانند به دفتر صندوق واقع در مجتمع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، ساختمان اداری اتاق 118 مراجعه و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1026883

وب گردی

وب گردی