اختلال در سایت فیپا و گلایه ناشران

در پی اختلال سایت فیپا و گلایه ناشران، سرپرست اداره کل زیرساخت‌ها و پشتیبانی فنی کتابخانه ملی اعلام کرد: این اختلال به دلیل افزایش حجم دیتا‌ بوده است. بنابراین به زودی با تحولات در زیرساخت‌ها این مشکلات تا 10 روز آینده برطرف می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، اختلالات چند روز گذشته بخش فیپا و سایت کتابخانه ملی مشکلاتی را برای ناشران و مرتبطین با کتاب ایجاد کرده است؛ به شکلی که روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری کلا این بخش غیر فعال شده بود.

بر اساس این گزارش، ورود به بخش فیپا و اختلالات سایت، موجب گلایه‌هایی شده و مسیر ثبت و درخواست فیپا را با کندی همراه کرده است. از این رو با سرپرست اداره کل زیرساخت‌ها و پشتیبانی فنی کتابخانه ملی گفت‌وگویی صورت گرفت تا چرایی این اختلال و زمان رفع آن اطلاع رسانی شود.

باقری اعلام کرد: در اداره کل زیرساخت‌ها و پشتیبانی فنی شاهد تغییرات زیرساختی و نرم‌افزاری هستیم؛ چرا که حجم دیتاها افزایش یافته بود.

وی در توضیح بیشتر روند کنونی گفت: تغییرات زیر ساختی در طول هفته انجام نمی‌شود و امکان پایین آوردن سیستم در طول هفته وجود ندارد؛ زیرا تمام موارد برخط صورت می‌گیرد، اما برای دان کردن و جابه‌جایی معمولا آخر هفته این اقدامات انجام می‌شود.

باقری ضمن تشریح روند و با تاکید بر اینکه تا ۱۰ روز آتی تمام مشکلات و کندی و قطعی سیستم از بین خواهد رفت، گفت: ۹۵ درصد تغییر در زیرساخت‌ها به پایان رسیده و تا ۱۰ روز آینده تمام زیرساختها به روز خواهد شد. هم تغییر زیر ساختی داریم و هم نرم‌افزاری، به این دلیل که توسعه این سیستم یکپارچه و تحت وب است اختلالاتی را شاهد بودیم.

به گفته وی، سرور فیپا نیز فعال بود، اما کَش سرور پر شده بود و ما روز جمعه متوجه این مسئله نشدیم، ولی در امور زیر ساختی مانیتورینگ انجام می‌شود تا در آینده لحظه‌ای قطعی یا اختلال در سیستم نداشته باشیم.

وی در پایان اطمینان خاطر داد، تا ۱۰ روز آتی تمام مشکلات و اختلالات سایت فیپا بر طرف شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1026890

وب گردی

وب گردی