3 دستگاه فناور محور در دانشگاه آزاد کرمانشاه ساخته شد

مدیر گروه مهندسی مکانیک واحد کرمانشاه از ساخت دستگاه پرینتر سه بعدی، دستگاه تولید تخته پاک کن های مغناطیسی فوق سبک و دستگاه تولید کننده میلگردهای کامپوزیتی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، افشین زین الدینی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و مدیر گروه مکانیک این دانشگاه در سال رونق تولید با همکاری دانشجویان گروه مهندسی مکانیک و راه اندازی واحد فناور ابر کامپیوتر موفق به ساخت دستگاه پرینتر سه بعدی، دستگاه تولید تخته پاک کن های مغناطیسی فوق سبک و دستگاه تولید کننده میلگردهای کامپوزیتی شد.

وی در مورد چگونگی راه اندازی واحد فناور با همکاری دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت:مدت ده سال در تهران تحصیل کردم و مدتی نیز در ایتالیا به عنوان فرصت مطالعاتی مشغول تحقیق و تجربه بودم و پس از آن با توجه به علاقه ای که به شهرم و توسعه آن داشتم به کرمانشاه آمدم و با شناسایی دانشجویان مستعد و علاقمند، گروه صنعتی پرآو و واحد فناور ابر پرینترهای سه بعدی را به ثبت رساندیم.

زین الدینی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت کار گروهی دانشجویان و تاثیر آن در اشتغالزایی افزود: در غرب کشور هیچ شرکت یا موسسه ای که پرینتر سه بعدی تولید و محصولات آن را ارائه دهد، وجود ندارد و به دلیل 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق همچنین اقلیم کردستان و بازار مناسب کاری جهت فروش محصولات اقدام به راه اندازی واحد فناور کردیم.

مدیر گروه مهندسی مکانیک واحد کرمانشاه با بیان اینکه جایگاه فعالیت دانش آموختگان رشته مهندسی مکانیک در کشور بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: دانش آموختگان ما توانایی ساخت بسیاری از ابزار و مواد مختلف را دارند و تمام مواد اولیه مورد نیاز نیز در کشور وجود دارد، هر دانشجوی مهندسی مکانیک باید سازنده باشد و مطمئن باشند درآمدی مناسب نیز خواهند داشت.

وی در ادامه ضمن معرفی دستگاه پرینتر سه بعدی، گفت: با طراحی جدید و کد نویسی توسط دانشجویان رشته مهندسی مکانیک در حال حاضر یک نمونه از این پرینتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ساخته شده و قدرت تولید نمونه کار ی تا ابعاد 20سانتی متر مکعب را دارد و دستگاه دیگری نیز در دست ساخت است و سرمایه گذار آن نیز مشخص شده که ابعاد آن یک متر و 60 سانتی متر مربع است و توانایی تولید نمونه کاری تا ابعاد یک متر مربع را دارد، میانگین قیمت جهانی دستگاه دوم 30هزار دلار است که با 10هزار دلار تولید خواهد شد و قیمت فروش آن 20 هزار دلار برآورد می شود.

زین الدینی در مورد دستگاه تولید کننده تخته پاک کن مغناطیسی نیز افزود: این دستگاه، تخته پاک کن هایی سبک و بسیار کارا تولید می کند که بر خلاف تمامی تخته پاک کن های دیگر می توان بر روی آن هر نوع طرحی حتی لوگوی دانشگاه را چاپ کرد و تا کنون هیچ تیم دانشگاهی که محصولی برای خودداشته باشد در کشور وجود نداشته است. توانایی تولید این دستگاه 15 هزار تخته پاک کن در ماه است.

زین الدینی در مورد دستگاه تولید میلگرد کامپوزیتی نیز توضیحاتی داد و گفت: در سالهای اخیر در کشورهای پیشرفته بجای استفاده از فولاد، کامپوزیت جهت تولید میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد، که در کشور ما نیز تنها یک شرکت تا کنون این کار را انجام داده تولید این میلگرد که در دستور کار دانشجویان مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه قرار گرفته دومین تولید کننده خواهد بود و از خصوصیات این میلگرد کم بودن چگالی تا یک پنجم فولاد است، عمر مفیدی 15 برابر بیشتر از عمر مفید فولاد، استحکام کششی در جهت الیاف 2 تا 3 برابر میلگرد فولادی و در نهایت هزینه ای به ازای متر_طول 30درصد کمتر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و مدیر گروه مهندسی مکانیک در پایان خاطر نشان کرد: دانشجویان رشته های فنی و مهندسی در کنار سایر دانشجویان باید از علم و توانایی خود برای تولید و توسعه کشور عزیز اسلامی نهایت استفاده را به عمل آورند و همت کنند تا دست نیاز ما به سوی هیچ کشور دراز نشود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1026900

وب گردی

وب گردی