کارگاه آموزشی فرهنگ پوشش، مد و مدگرایی ایرانی- اسلامی برگزار شد

به همت حوزه معاونت دانشجویی وفرهنگی واحد تهران مرکزی کارگاه تخصصی فرهنگی با عنوان« فرهنگ پوشش - مد و مد گرایی ایرانی اسلامی » با حضور جمعی از کارکنان حوزه ستادی و دانشکده های واحد تهران مرکزی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد تهران مرکزی، در کارگاه فرهنگ پوشش معصومه بهرامی مشاور و کارشناس در حوزه فرهنگ به ارائه توضیحاتی پیرامون آشنایی با الگوهای پوشش ایرانی و اسلامی، ترغیب برای طراحی و تولید خلاقانه در عرصه پوشاک اسلامی – ایرانی و ایجاد فضایی مناسب برای آشنایی با فعالان عرصه های مختلف صنعت پوشاک و لباس پرداخت.

بهرامی گفت: پوشش بدن از جمله موارد مورد توجه انسان از آغاز پیدایش او بر روی این کره خاکی است. محافظت در برابر سرما، گرما و دیگر عوامل طبیعی و نیز ایجاد آراستگی ظاهری عوامل تعیین کننده ای در طرح، جنس و ترکیب بندی به شمار می آیند و روحیه تنوع طلب و خلاق انسان سبب شد تا همواره به اشکال جدید پوشش در کاربرد و صورت ظاهرش بیاندیشد.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما قابلیت ارائه الگوی مناسب جهت توسعه فرهنگ پوشاک و پوشش را دارد، افزود: با یاد آوری تاریخچه غنی فرهنگ ایرانی می توانیم به این مهم دست یابیم. ایرانیان از گذشته داشتن با روحیه زیبایی و آراستگی در زمینه پوشاک از فرهنگ غنی برخوردار می باشند.

وی بیان داشت: شیوه های نوین آموزش طراحی و تربیت افراد متخصص در زمینه های گوناگون صنعت پوشاک، نقش و کاربرد فناوری های جدید در بهینه سازی موارد خام مورد استفاده در صنعت پوشاک و زمینه ها،توانایی های پوشش اسلامی – ایرانی در جامعه اقتصاد مقاومتی از مواردی است که پژوهشگران می توانند به آن بپردازند و با ایجاد طراحی به توسعه صنعت مد و مدگرایی ، پوشش و پوشاک بپردازند.

شناسایی زمینه های فرهنگی، معرفتی و تاریخی تولید پوشاک در ایران ( از صنعت های بومی و اقلیمی تا صنعتی امروز )، آشنایی و پژوهش در زمینه زیبایی شناسی، وجه کاربردی پوشاک فرهنگ سازی در حوزه پوشاک ( ضرورت، قابلیت ها و راهکارها در راستای شناساندن الگوهای صحیح پوشش ملی – اسلامی در داخل و خارج از مرزهای کشور ) معیارهای ارزشی و زیبا شناختی پوشش از منظر دین از جمله موارد مورد بحث این کارکاه بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026916

وب گردی

وب گردی