مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 17 شهریور

«راه‌اندازی رشته‌ای برای تربیت نیروی متخصص مالی خصوصی و دولتی، اعلام نتایج نهایی آزمون ارشد و شکوفایی طرح‌های تحقیقاتی واحدها برای اشتغال دانشجویان» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در هفدهم شهریورماه به شرح زیر است:

شکوفایی طرح‌های تحقیقاتی واحدها برای اشتغال دانشجویان

این عنوان روزنامه فرهیختگان، به شکوفایی طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی می‌پردازد. واحدهای این دانشگاه در 6 ماه نخست امسال اقدامات زیادی را جهت تقویت مهارت‌آموزی دانشجویان و همچنین ارتباط با بخش‌های مختلف صنعت انجام داده‌اند. تولید انبوه ربات امداد و نجات واحد قزوین، اجرای طرح آزمایشی تولید بتن غلتکی دانشگاه آزاد اسلامی لنجان در ذوب‌آهن اصفهان، آموزش درآمدزایی در شهرک گلخانه‌ای واحد گرگان، نقش آفرینی دانشگاه در کشاورزی جهرم و ساخت ۳ دستگاه مهم توسط دانشجویان مکانیک واحد کرمانشاه از جمله اقداماتی است که در این عنوان روزنامه از آن‌ها یاد شده است.

محققان تخفیف می‌گیرند

این عنوان روزنامه فرهیختگان، به بررسی تسهیلات دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به دانشجویان پرداخته است. بر اساس این عنوان دانشجویان مناطق محروم می‌توانند از تخفیف 50 درصدی یا بورس تحصیلی برخوردار شوند. از جمله سایر عناوینی که این عنوان آمده است می‌توان به بورسیه دانش‌بنیان، مدلی برای مشارکت در فعالیت‌های دانش‌بنیانی و تامین شهریه با فعالیت در مراکز تحقیقاتی اشاره کرد. میزان تخفیف شهریه دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در این عنوان آمده است.

راه‌اندازی رشته‌ای برای تربیت نیروی متخصص مالی خصوصی و دولتی

این عنوان روزنامه فرهیختگان به راه‌اندازی رشته‌ای برای تربیت نیروی متخصص مالی خصوصی و دولتی پرداخته است. راه‌اندازی رشته‌های مدیریت مالی و مدیریت کسب‌وکارهای کوچک، قطب رشته‌های مدیریت استان اصفهان در واحد دهاقان برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی تثبیت شد که این رشته‌ها در مقطع کارشناسی و براساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. آن چیزی که این رشته را مهم کرده است، بازار کار پس از فارغ‌التحصیلی است که برای رشته‌های مدیریت مالی و مدیریت کسب‌وکارهای کوچک وجود دارد.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در هفدهم شهریورماه به شرح زیر است:

نتایج نهایی آزمون ارشد اعلام شد

این عنوان روزنامه آفرینش، به اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 98 پرداخته است. نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد. از میان 614 هزار و 883 داوطلب شرکت کننده در این آزمون، تعداد 40 هزار و 669 داوطلب نیز در کدرشته های دوم (شناور) شرکت کرده‌اند که از این تعداد 18 هزار و 393 نفر معادل 45.23 درصد داوطلبان زن و تعداد 22 هزار و 276 نفر معادل 54.77 درصد داوطلبان مرد بودند.
حدوداً 160 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال 98 پذیرش شدند که با احتساب استعدادهای درخشان این آمار به حدود 190 هزار داوطلب می‌رسد.

عدم اجبار در پایان‌نامه گروه پزشکی

باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در این عنوان روزنامه آفرینش از اقدامات وزارت بهداشت درباره پیشگیری از وقوع تخلف در پایان نامه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: پایان‌نامه‌های علوم پزشکی اختیاری هستند. وی در این‌باره گفت: وزارت بهداشت اقدام بسیار وسیعی در حوزه پایان نامه‌ها انجام داده است و گزارش تحقیقی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تخلف در پایان نامه ها ارائه شد از سوی وزارت‌ بهداشت انجام گرفت. ما وضعیت مشکلاتی که در پایان‌نامه‌ها وجود دارد را گزارش کردیم؛ اما در مجموع دانشگاه‌های علوم پزشکی از همه بخش ها تخلفات کمتری دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026942

وب گردی

وب گردی