رشته ‌مدیریت بیمه از بازار کار خوبی برخوردار است

رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: رشته مدیریت بیمه از رشته‌هایی است که با توجه به اهمیت آن، در کشور ما رو به گسترش است و از بازار کار نسبتا خوبی هم برخوردار است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اکبر اعتباریان رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با اعلام ظرفیت بازار کار رشته مدیریت بیمه گفت: دنیای امروز دنیای تغییرات مداوم، پیشرفت و حرکت رو به جلو در کمترین زمان برای حصول نتیجه است از این رو به علت تغییرات مداومی که هر روز در روند زندگی مردم پیش می آید مردم نیاز دارند در مورد خیلی از موارد اطمینان نسبی کسب کنند و بیمه یکی از راه هایی است که مردم را در برخورداری از زندگی امن تر و راحت تر یاری می کند.

اعتباریان اظهار کرد: شرکت های بیمه خصوصی در سال‌های آتی توسعه و گسترش چشمگیری خواهند داشت از این رو افرادی که در این رشته تحصیل می کنند علاوه بر کار در شرکت ها و سازمان های مختلف، می توانند به صورت خصوصی دفاتر نمایندگی شرکت های بیمه تاسیس کنند و از درآمد خوبی برخوردار باشند.

استاد گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان افزود: مدیریت بیمه یک رشته تک محور نیست و به تخصص های زیادی نیاز دارد و لازم است افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند از توانایی های مختلف مانند؛ انعطاف پذیری، سرعت عمل و مسئولیت پذیری برخوردار باشند و در صورت اشتباه در کار بتوانند به جبران خسارت های ناشی از مشکلات شان بپردازند و باید مشاوران خوبی باشند و مراجعان را یاری رسانند و از این رو است که این رشته را یک رشته تمام محور و جامع می دانند.

رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: بیمه ها انواع متفاوتی دارند که یکی از آنها بیمه‌های اجتماعی است و دیگری بیمه های بازرگانی. بیمه های اجتماعی هدفشان حفظ نیروی انسانی و نیروی کار در جامعه است در صورتی که بیمه های بازرگانی هدف دیگری دارند و آن جبران خسارت ها و آینده نگری هست، افراد در این رشته باید دارای خلاقیت باشند و بتوانند با توجه به نوآوری در کار، فعالیت‌های اقتصادی را توسعه دهند و باعث افزایش سرمایه و حفظ نیروی انسانی در جامعه شوند.

اعتباریان ادامه داد: فردی که در مقطع کارشناسی رشته مدیریت بیمه تحصیل می کند در واقع دارای دو شاخصه فنی و تجاری برای شاغل شدن در شرکت‌های بیمه در داخل و خارج از ایران است و وظیفه جمع آوری و تهیه اطلاعات به روز در زمینه های اقتصادی و تجاری و تمامی زمینه‌های مربوط به بیمه را دارند از این رو کارشناسان بیمه باید تسلط خوبی به زبان، روانشناسی، مدیریت و جامعه شناسی نیز داشته باشند.

وی عنوان کرد: اشتغال شاخصه اصلی مدیریت بیمه است و با پیشرفت تمدن و تکنولوژی های جدید درگیری انسان ها با خطرات مختلف بیشتر شده و خطرهایی که شامل زندگی انسان‌ها می‌شود افزایش پیدا کرده است و یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که می‌توان با این خطرات مقابله کرد استفاده از بیمه است.

اعتباریان تصریح کرد: در هر کشوری بیمه نقش بسیار مهمی را در زندگی و ایمنی افراد را ایفا می کنند شرکت های بیمه به علت دریافت حق بیمه از بیمه گذاران خود، نقدینگی بالایی دارند و می‌توانند در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند و باعث توسعه اقتصادی کشور شوند و در حال حاضر شرکت‌های بیمه زیادی در بازار بیمه ایران مشغول به کار هستند که بسیاری از آنها به صورت خصوصی به کار خود ادامه می دهند و مردم را از پوشش های مختلف بیمه بهره‌مند می کنند لذا تحصیل در این رشته می تواند بازار کار خوبی را برای دانش آموختگان هم در عرضه دولتی و سازمانی و هم در عرصه خصوصی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1026955

وب گردی

وب گردی