مهمترین درس مکتب سیدالشهدا (ع) مقاومت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به آموزه‌ها ی عاشورایی امام حسین (ع) گفت: ظلم ستیزی و مقاومت مهمترین درس مکتب سید الشهدا(ع) است که باید در جامعه ترویج و انتشار یابد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بندرعباس، مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد استان هرمزگان در حاشیه مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) که در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد با تسلیت بمناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی از نهضت امام حسین (ع) به عنوان اساس و پایه گذار تمدن اسلامی یاد کرد و افزود: استمرار موفقیت ها، سربلندی نظام وتحقق تمدن نوین اسلامی در گرو پیروی ازمکتب امام حسین (ع) است.

این مقام مسئول دانشجویان را مروجان اصلی نهضت انقلابی خواند و ادامه داد: تا شما عزیزان به عنوان پرچمدار راه حسین (ع)هستید این انقلاب نیز بیمه ی سرور و سالار شهیدان است.

وی گفت: مراقب باشید در ترویج و توسعه این نهضت عاشورایی، با توکل به خدا و رعایت کلیه شئونات اسلامی در جذب حداکثری جوانان به این مسیر معنوی لحظه ای درنگ نکنید.

رئیس واحد بندرعباس تحلیل، تبیین و ترویج قیام عاشورا را درراستای تقویت دین اسلام در جوامع اسلامی امری الزامی و اجتناب ناپذیر خواند و اظهار کرد: مکتب امام حسین (ع) دانشگاهی است که شاگردان خود را با صبر، ایستادگی و مقاومت به صراط مستقیم هدایت می سازد.

وی با بیان اینکه حماسه عاشورا منحصر به زمان و مکان خاصی نیست گفت: حماسه عاشورا چشمه خروشانی است که برای هدایت بشر برای همیشه جاری و ساری خواهد بود.

این مسئول عنوان کرد: نهضت عاشورا گنجینه عظیم سیاسی، دینی و پشتوانه فرهنگ و انسان ساز اسلام است که توانسته جوامع اسلامی را در زیرچترحمایت خود قرار دهد و دشمنان اسلام را خار و اسیر سازد.

باقری روشن نگه داشتن چراغ راه سید الشهدا (ع) را از وظایف مهم جوانان دانست و تاکید کرد: جوانان باید با برافراشتن پرچم اسلام و زنده نگه داشتن محرم و صفر و مشارکت در اشاعه فرهنگ عاشوایی بتوانند پیروان واقعی و ادامه دهنده راه آن امام همام باشند.

وی اساس و ریشه انقلاب اسلامی را نشات گرفته از مکتب امام حسین (ع) دانست و افزود: سربلندی نظام و ایستادگی ملت ایران حاصل آموزه هایی است که همواره توانسته کشورمان را در اوج اقتدار و امنیت قرار دهد.

این مسئول با اشاره به کینه توزی و تلاش های دشمن در جهت کم رنگ جلوه دادن ارزش های دینی و مذهبی انقلاب و پیش بردن اهداف خود گفت: در همه حوزه ها حسینی وار عمل کینم تا خواسته و آرزوی دشمن به یاس و ناامیدی مبدل شود زیرا چیزی که تا کنون اتفاق افتاده و دشمن را خار و اسیر کرده است همین آموزه های دینی و انقلابی بر گرفته از نهضت عاشورایی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1026965

وب گردی

وب گردی