اخذ مجوز راه‌اندازی 3 آموزشکده سما در استان بوشهر/ افتتاح مدرسه عالی نفت و گاز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر معتقد است که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مرکزی علمی، فرهنگی و کارآفرینی می‌تواند نقش مهمی در توسعه شهری ایجاد کند.

اسماعیل عبداللهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص نقش مراکز دانشگاهی در توسعه شهری گفت: یکی از وجوه توسعه هر شهر و استان توسعه در دانشگاه است. وقتی دانشگاهی در یک نقطه ایجاد می‌کنیم، ظرفیت و زیرساخت توسعه را ایجاد کرده‌ایم. ظرفیتی که هم کارآفرینی ایحاد می‌کند و هم بخش پژوهشی و سرمایه گذاری را فعال می کند. به طور مثال در استان بوشهر 300 نفر هیئت علمی وجود دارد که از طریق دانشگاه آزاد اسلامی ارتزاق می کنند.

او ادامه داد: یک بخش پژوهشی، کارآفرینی و سرمایه گذاری نیز وجود دارد که بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد در این بخش وارد شدند و مسئولیتی که بر عهده وزارت خانه ها بوده را انجام می دهند؛ بنابراین دانشگاه آزاد در توسعه هر شهر و به دنبال آن توسعه هر استان نقش مهمی ایفا می کند. با برنامه های جدید دانشگاه آزاد نیز این نقش پررنگ تر می شود. فرصت‌های توسعه زیادی وجود دارد که اگر برخی از موانع و محدودیت ها برطرف شود، دانشگاه آزاد قدرت مانور بیشتری در مشارکت با طرح های توسعه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر از اقدامات این واحد دانشگاهی برای توسعه و تحول شهری سخن گفت و ادامه داد: در استان بوشهر به موضوع مدارس سما، مدارس تخصصی، مدارس مهارتی و کسب و کار به صورت جدی وارد شده و اقداماتی را انجام داده ایم که نتایج خوبی نیز به دنبال داشته است. در موضوعات اقتصادی نیز شورای اقتصاد و سرمایه گذاری استان فعال شده و طرح های خوبی را به تصویب هیات امنای دانشگاه رساندیم که تمام این اقدامات می تواند استان را در مسیر توسعه هر چه بیشتر قرار دهد.

عبداللهی در ادامه افزود: برای مدارس سما مجوز راه اندازی 3 آموزشکده فنی و حرفه ای را اخذ کرده و چند طرح اقتصادی متناسب با مزیت های استان داریم که تولید فرآورده بایو پولیمری از پوست میگو تحت عنوان کیتین و کیتوسان یکی از این طرح هاست که در حال راه اندازی، اجرا و تولید آن هستیم.

به گفته او در این استان طرح های دیگری در خصوص آبزیان وجود دارد که تکثیر لارو و پرورش میگو یکی از این طرح ها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: در دشتستان نیز یک زمین 70 هکتاری داریم که در حال برنامه ریزی جهت طرح های کشاورزی و دام‌پروری در آن هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر از طرح توسعه هوشمند منطقه ای نفت و گاز استان بوشهر خبر داد و گفت: در این طرح فازهای مختلفی داریم که یکی از آن ها استقرار مدرسه تخصصی نفت و گاز با رشته‌های جدید، مدرسه عالی مهارت نفت و گاز و سرای نوآوری است که قطعا نقش دانشگاه را در توسعه استان بیش از گذشته نشان خواهد داد.

او در خصوص اتکای این واحد دانشگاهی به درآمدهای غیر شهریه ای تصریح کرد: در بودجه سال مالی 99-98 این استان ده میلیارد درآمدهای غیر شهریه‌ای پیش بینی شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1026975

وب گردی

وب گردی