بیمارستان امام سجاد واحد تبریز در توسعه سلامت استان نقش کلیدی دارد/ تولید کود شیمیایی در دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: احداث بیمارستان آموزشی و درمانی امام سجاد در تبریز که مختص به دانشگاه آزاد بوده نمونه‌‌‌‌ای از حضور پررنگ این دانشگاه در ارائه خدمات پزشکی به مردم این شهر است.

عزیز جوان‌‌‌‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه آزاد در توسعه این استان گفت: 30 سال است که دانشگاه آزاد در استان آذربایجان شرقی در زمینه تربیت پزشک و دام‌‌پزشک فعالیت داشته و خدمات‌‌رسانی مناسبی در حوزه سلامت دارد. احداث بیمارستان آموزشی و درمانی امام سجاد در تبریز که مختص به دانشگاه آزاد بوده نمونه‌‌‌‌ای از حضور پررنگ این دانشگاه در ارائه خدمات پزشکی به مردم این شهر است.

وی درباره نقش دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی در تربیت نیروی انسانی متخصص تشریح کرد: بسیاری از فارغ‌‌‌‌التحصیلان ما در رشته معماری و شهرسازی در توسعه شهر، نقش موثری داشتند همچنین بیشتر افرادی که در امور قضایی استان آذربایجان شرقی همچون قضاوت و وکالت مشغول به کار بوده از فارغ‌‌‌التحصیلان دانشگاه آزاد هستند.

جوان‌‌‌‌پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر، در رشته حقوق و مدیریت، بالاتر از دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌های دولتی استان قرار داریم. آمار فارغ‌‌التحصیلان ما در این رشته‌‌ها بالاتر از دیگر دانشگاه‌‌هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی درباره نقش دانشگاه در توسعه اقتصادی این استان و ارتباط با صنایع مختلف اظهار کرد: چند مرکز تحقیقاتی در حوزه‌‌‌های مختلفی چون صنعت خودر‌‌و‌‌‌‌سازی و نانو داریم. با توجه به ظرفیتی که در زمینه تولید کیف و کفش چرم در استان وجود دارد درصددیم تا یک مرکز تحقیقات در این حوزه تاسیس کنیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به توانمندی که در حوزه خودر‌‌و‌‌‌‌سازی و نانو داریم با صنایع و کارخانجات مختلف در سطح استان، تبادلاتی داشتیم. واحد ایلخچی یکی از واحدهای فعال استان در زمینه صنعت خودرو‌‌سازی بوده که در زمینه ساخت ربات و تولید ترمز ضد قفل، فعالیت‌‌‌‌های چشمگیری داشته است.

جوان‌‌‌‌‌پور تاکید کرد: با معدن مس سونگون قراردادی را منعقد کردیم تا اسید سولفوریکی که از ذوب مس ایجاد می‌‌‌شود را تبدیل به کود شیمیایی کنیم. دانشگاه آزاد در سطح استان آذربایجان شرقی با صنایع و کارخانجات مختلف ارتباطات گسترده‌‌ای دارد و بسیاری از فارغ‌‌التحصیلان ما جز مسئولان صنعتی استان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026995

وب گردی

وب گردی