دمیدن نفس تازه به سازمان با مدیران دورکار

ممکن است انتخاب مدیر پروژه از راه دور برای برخی از افراد گزینه‌ای چالشی به نظر برسد اما در این امر نکات برجسته و مهمی نهفته که آن را به اقدامی خوب برای هر سازمانی تبدیل کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، استخدام مدیران پروژه همیشه کار سختی است. یک مدیر چه ویژگی‌هایی دارد و نحوه ارزیابی مهارت‌های او چگونه است؟ شاید بارزترین سؤال این باشد که مدیران پروژه واجد شرایط را در کجا باید یافت؟ بسیاری از مدیران با استعداد پروژه‌ها از راه دور کار می‌کنند.

برخی اعتقاد دارند که کار از راه دور برای کمپانی آن‌ها مناسب نیست با این حال با ارائه برخی از مزایای مربوط به داشتن مدیر پروژه راه دور ذهن شما را به این مساله معطوف می‌کنیم.

انعطاف پذیری بیشتر

انعطاف پذیری چگونه روی پروژه شما تأثیر می‌گذارد؟ انعطاف پذیری بیشتر بدان معنی است که مدیران پروژه قادر به پاسخگویی و سازگاری با تغییرات و چالش‌های غیر منتظره هستند.

مدیران پروژه در خانه زمان مشخصی را برای ورود به دفتر و ترک کار پشت سر می‌گذارند. مدیران پروژه از راه دور به دلیل تنگناها یا مسائل دیگر به طرز ماهرانه‌ای با تغییرات سازگار می‌شوند و به طور مستقل مدیریت گردش کار را انجام می‌دهند.

جریان طبیعی مدیریت پروژه قابل انعطاف است. مدیران پروژه از راه دور به راحتی قادر به مدیریت این انعطاف هستند.

مقرون به صرفه‌تر است

استفاده از مدیران از راه دور اغلب کم هزینه است؛ زیرا هزینه‌ها و تجهیزات اداری حذف می‌شود. اغلب دفاتر مدیران از راه دور در منزلشان است که نرم افزار اداری را روی سیستم خود دارند.

هزینه‌ها هم برای کارفرما و هم برای کارمند بطور قابل توجهی کاهش می‌یابد؛ زیرا کارمندان دیگر نگرانی در مورد هزینه‌های رفت و آمد ندارند.

متخصصان مدیریت پروژه از راه دور نیز معمولاً مایل به کار با نرخ تخفیف هستند و گزینه راه دور را به عنوان یک مزیت می‌دانند. همچنین، مدیران پروژه از راه دور می‌توانند بر اساس هر پروژه کار کنند، این بدان معناست که می‌توان بین کارفرما و پیمانکار از راه دور یک ترتیب کم هزینه و انعطاف پذیر ایجاد کرد.

پربارتر

مطالعات نشان داده است که برای مدیران از راه دور نرخ بهره وری بالاتری وجود دارد. در حقیقت، آن‌ها کمتر دچار حواس پرتی می‌شوند. متمرکز کردن حرفه‌ای‌ها در خانه بدون این که حواسشان به سیاست‌های دفتر، رفت و آمد یا تجهیزات خراب باشد، برای متخصصان اغلب ساده‌تر است.

متخصصان از راه دور سطح بالایی از توجه را دارا هستند و نشان داده شده که این افراد می توانند کارهای بیشتری را در همان مدت زمانی که افراد حضوری کار می‌کنند انجام دهند.

بهتر است از نرم افزار مدیریت پروژه دیجیتال استفاده کنید

مدیران پروژه از راه دور می‌توانند نرم افزارهای پیشرفته‌ای را برای انجام کار خود به کار گیرند. در واقع، آنها به احتمال زیاد مدیران پروژه دیجیتال بسیار آموزش دیده هستند.

برنامه‌های مدیریت پروژه دیجیتالی، در عین حال که بسیار مفید هستند، می توانند ناخوشایند باشند زیرا هدایت تیم به یک محصول جدید نرم افزاری، ممکن است سالها یا حتی ماه‌ها طول بکشد. با این حال مدیران پروژه از راه دور به احتمال زیاد نیازی به این نوع آموزش‌ها نخواهند داشت. صرفه جویی در ساعات کار به سازمان شما کمک می‌کند تا هزینه‌های قابل توجهی را کاهش دهد.

آن‌ها با درک پیشرفته تر از نرم افزار مدیریت پروژه دیجیتال، ممکن است قادر به مدیریت بهتر راه حل‌های نرم افزاری جامع مانند «Jira » و «Trello» باشند.

چشم انداز جدیدی به سازمان خود بدهید

بسیاری از سازمان‌های بزرگ از کارکنان از راه دور استفاده می‌کنند که همین امر پروژه‌ها یا حتی داشتن دپارتمان را برای آن‌ها کاملاً از راه دور می‌کند.

سازمان‌های کوچک غالباً مزایای داشتن کارکنان از راه دور را از دست می‌دهند، زیرا فکر نمی‌کنند که منابع لازم برای امتحان یک الگوی کاری جدید را داشته باشند. با این وجود، ایجاد تنها یک مدیر پروژه از راه دور به یک سازمان کمک می‌کند تا فرهنگ، پروتکل‌ها و عملکرد شرکت خود را ارزیابی کند.

مدیران پروژه در خارج از شرکت شما می‌توانند به پروژه شما تنفس هوای تازه‌ای را بدهند. داشتن مجموعه‌ای از چشم‌های هدفمند، شرکت شما می‌تواند با موفقیت بیشتری رو به جلو حرکت کند.

رضایت شغلی بالاتر

در مورد کارکنان از راه دور به طور مداوم رضایت شغلی بالاتری گزارش شده است. افزایش انعطاف پذیری، بهره‌وری و مقرون به صرفه بودن ممکن است در این روند نقش داشته باشد.

فارغ از این، رضایت شغلی بالاتربه روابط بهتر بین کارفرما و مدیر پروژه از راه دور او منجر می‌شود. مدیران پروژه از راه دور بهتر قادر به انجام کار خود هستند و با رضایت شغلی بالاتر و اشتیاق آنها، پروژه ادامه خواهد یافت.

به دلیل مزایای زیادی که وجود دارد؛ بسیاری از مدیران پروژه با استعداد، از راه دور کار خود را انجام می‌دهند.

این مدیران پروژه از انعطاف پذیری، آزادی، بهره‌وری و رضایت شغلی بیشتری برخوردار هستند. مزایای بسیاری در کار از راه دور وجود دارد که باعث جذب متخصصان برتر مدیریت پروژه می‌شود.

اگر به دنبال یک مدیر تیم باتجربه هستید باید یک مدیر پروژه از راه دور استخدام کنید. این اقدام می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌ها، به دست آوردن دیدگاه جدید و استفاده بهتر از محصولات نرم افزاری مدیریت پروژه دیجیتال کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027021

وب گردی

وب گردی