اردوی جهادی دانشگاه یاسوج در  بخش دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

مسئول اردوی جهادی معین دانشگاه یاسوج گفت: اردوی جهادی با حضور 20 دانشجو در روستا‌های کمتر برخوردار چندار و مورخانی  بخش دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

محمد مهدی قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اردوی جهادی معین انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج گفت: اردوی جهادی در روستا‌های کمتر برخوردار چندار و مورخانی بخش دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

وی با بیان اینکه 20 دانشجوی جهادگر در اردوی دانشگاه یاسوج شرکت داشتند، گفت: دانشجویان در اردوی جهادی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی فعالیت کردند.

مسئول اردوی جهادی معین درباره فعالیت‌های عمرانی در بخش دیشموک گفت: دانشجویان در ابتدا با ایجاد هماهنگی بین بزرگان روستا، زمینی را برای احداث مسجد در نظر گرفتند و بعد از آن با کمک مردم روستا به ساخت مسجد اقدام کردند.

وی ادامه داد: از اقدامات دانشجویان جهادگر در حوزه فعالیت‌های فرهنگی می‌توان به برگزاری نمازهای جماعت، ایستگاه صلواتی موسوم به جمعه‌های مهدوی؛ برپایی هیئت‌های عزاداری در دهه اول محرم اشاره کرد.

وی به فعالیت گسترده دانشجویان خانم در اردوی جهادی معین اشاره کرد و گفت: دانشجویان دختر در بخش فرهنگی در سه حوزه خانواده، کودک و نوجوان با سه هدف رشدفکری، تقویت دینی و شناسایی و پرداختن به شبهات روز فعالیت کردند.

وی درباره جزئیات فعالیت‌های فرهنگی در حوزه خانواده و برنامه‌ریزی برای خانواده در قالب طرح خانه به خانه گفت: طرح سوال و زمینه سازی برای واردکردن خانواده به مسائل فرزندان، امور مربوط به همسرداری و در کل جایگاه انسان و نقش زنان در جامعه، شناساندن سبک زندگی دینی، مسائل مربوط به بلوغ فرزندان، رفع سوالات و مشکلات در زمینه احکام، ضرورت داشتنن مرجع تقلید و صحبت در باره اهمیت و نقش نماز در زندگی به همراه آموزش صحیح آن و شناسایی دغدغه‌ها و معضلات مربوط به خانواده، زنان و دختران روستا از جمله فعالیت در طرح خانه به خانه بود.

وی با بیان اینکه در بخش کودک با توجه به رده سنی آنها برنامه‌های آموزشی، تفریحی و سرگرمی انجام شد، گفت: انجام بازی‌های آموزنده و پخش فیلم برای تقویت خلاقیت و قوه تفکر، قصه گویی و الگو سازی شخصیت‌هایی چون پیامبر، اهل بیت و شهدا با هدف شناساندن جایگاه انسان و استفاده از استعدادهایش، آموزش حفظ قرآن، اذان، مکبر بودن، قصه گویی و شعر در مورد خدا، نماز و قرآن، معماهای قرآنی، پرداختن به مسائلی همچون احترام به پدرومادر، ارتباط با دوست؛ اهمیت کتابخوانی و غیره در قالب بازی‌های متنوع، شعر، داستان و نمایش از اقدامات دانشجویان جهادی در این حوزه بود.

وی افزود: برای نوجوانان دختر کلاس آموزش بافتنی و دورهمی دوستانه با بحث و گفت‌وگو و طرح سوال با موضوعات زندگی و رسیدن به ضرورت هدف داشتن در دوران نوجوانی، مطالعه کتاب «راه خدا» در ادامه مباحث، صحبت در مورد مسائل مربوط به دوران بلوغ، رفع سوالات و مشکلات در زمینه احکام، ضرورت داشتن مرجع تقلید و شناساندن اهمیت و نقش نماز در زندگی به همراه آموزش صحیح آن، مسابقه کتابخوانی با رویکرد شناساندن اهمیت کتاب و مطالعه؛ آموزش نوحه خوانی و صحبت و تبادل نظر در باره استفاده بهتر از اوقات فراغت برگزار شد.

وی عنوان کرد: با هدف انجام یک حرکت ماندگار در زمینه مهدویت و فرهنگ انتظار، برنامه جمعه‌های مهدوی با پخش مناجات مهدوی و توزیع شربت و رزق میان اهالی روستا برگزار شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به مناسب آغاز دهه محرم، به مدت چهار شب در محل اسکان خواهران برای خانم‌های روستا هیئت خانگی برگزار شد که قرائت زیارت عاشورا، روضه خوانی و سخنرانی کوتاه از برنامه‌های این چند شب بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027079

وب گردی

وب گردی