چرا باید ۲ دانشگاه در استان، یک رشته را داشته باشند؟/ دولت نمی‌تواند برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شغل ایجاد کند

رئیس دانشگاه لرستان گفت: چه ضرورتی دارد دو دانشگاه در استان، یک رشته تحصیلی داشته باشند، آمایش باید به شکل پر کردن خلأها باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، خسرو عزیزی درباره نتایج آمایش آموزش عالی در سراسر کشور اظهار کرد: با انجام آمایش آموزش عالی، برخی رشته‌ها تعطیل و برخی ادغام شدند. چه ضرورتی دارد دو دانشگاه در استان، یک رشته تحصیلی داشته باشند، آمایش باید به شکل پر کردن خلأها باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در دانشگاه لرستان، شورای راهبردی مدیریت سبز را داریم و بر این اساس، اصلاح الگوی مصرف و انرژی‌های تجدیدپذیر مورد توجه است، عنوان کرد: در بحث ایجاد باغات با نیاز آبی کم، جزو دانشگاه‌های برتر هستیم و ۳۰ هکتار باغ داریم.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: در بحث انرژی خورشیدی، طرح‌های مطالعاتی صورت گرفته؛ اما چون کاری پرهزینه است با کمبود اعتبار نمی‌توان آن را به انجام رساند.

عزیزی عنوان کرد: اعضای هیئت علمی که از سال ۹۷ استخدام ‌شده‌اند برای تبدیل وضعیت 6 ماه تا یک سال در صنعت یا کشاورزی، دوره‌ای را می‌گذرانند تا در عمل یک‌سری تجربه‌ها کسب کنند.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به این‌که در سال ۹۳ دانشجوی خارجی در این دانشگاه نداشتیم؛ اما اکنون ۵۳ دانشجوی خارجی داریم، گفت: در این زمینه کارهای زیادی انجام شده، به عنوان نمونه تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های خارجی بسته‌ایم و تلاش ما تقویت دیپلماسی است.

عزیزی با بیان اینکه رتبه‌بندی‌های متعددی در جهان وجود دارد، اظهار کرد: یکی از رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها ISC است؛ دانشگاه لرستان در بین ۱۸۰ دانشگاه کشور حائز رتبه 41، در بحث کمیت تولید علم رتبه ۳۵ و در بحث کیفیت ۴۲ را داراست.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه ارتقا را به‌روزرسانی خواهیم کرد، افزود: تولید علم بسیار مهم است؛ چرا که سبب تولید ثروت می‌شود و باید چالشی از جامعه را حل کند.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: هر هیئت علمی که بتواند ایده را به مقاله و مقاله را به فناوری تبدیل و سپس آن را تجاری‌سازی کند، در مورد او بسیاری از آیین‌نامه‌ها را وتو خواهم کرد.

عزیزی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شغل ایجاد کند، گفت: راه برون‌رفت از معضل بیکاری، ارتقای تعامل دانشگاه با جامعه بوده و توسعه هر کشوری در گرو دانشگاه آن است.

وی عنوان کرد: متأسفانه هنوز اعتماد و خودباوری بین دستگاه اجرایی و بخش خصوصی و جامعه با دانشگاه به وجود نیامده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027093

وب گردی

وب گردی