ارتباط میگرن و آلزایمر کشف شد

دانشمندان اظهار کردند که میگرن ممکن است باعث افزایش زوال عقل و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید ارتباط بین میگرن و بیماری آلزایمر و همچنین اشکال مرتبط با زوال عقل را بررسی می کند. این مطالعه نشان می دهد که میگرن یک عامل خطرناک مهم برای آلزایمر است و باعث زوال عقل می شود.

طبق آمار انجمن میگرن آمریکا ، حدود 36 میلیون نفر در هر سنی در ایالات متحده میگرن را تجربه می کنندکه این حدود 12٪ از جمعیت است.

براساس برآوردهای رسمی بیماری آلزایمر و اشکال مرتبط با زوال عقل در سال 2014 پنج میلیون بزرگسال آمریکایی را تحت تأثیر قرار داده است و پیش بینی می شود این آمار افزایش یابد.

در حالی که زوال عقل شایع ترین بیماری عصبی در بزرگسالان مسن است، سردردها شایع ترین بیماری عصبی در همه سنین هستند و سردردهای میگرنی شدیدترین نوع آن است.

بنابراین ، تحقیقات جدید به بررسی میگرن به عنوان یک عامل خطر زوال عقل پرداخته است. شناسایی موارد خطر زوال عقل ممکن است مداخلات درمانی به موقع تری را باعث شود.

تشخیص زودرس زوال عقل و شروع هرچه سریعتر درمان می تواند باعث افزایش اثربخشی روش های درمانی و توانمندسازی افراد مبتلا به این بیماری و خانواده های آنها در تصمیم گیری مناسب در زمان مناسب شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027150

وب گردی

وب گردی