وقوع تخلف در پذیرش دانش‌آموزان مدارس سمپاد/ عدم تناسب در تجهیزات و بودجه مدارس سمپاد و دولتی

یک کارشناس آموزشی معتقد است: الگوی مدارس سمپاد در مدارس دولتی به هیچ‌عنوان قابل اجرا نیست؛ چرا که میان بودجه و تجهیزات این مدارس هماهنگی وجود ندارد.

غزال فاتح راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مزیت نسبی مدارس سمپاد نسبت به مدارس دولتی اظهار کرد: مدارس سمپاد در ابتدا با نیت خوبی در کشور ایجاد شدند؛ اما متاسفانه عملکرد مناسبی از خود نشان نداده و به مرکزی برای قدرت طلبی و درآمدزایی کلانی تبدیل شدند که از دانش‌آموزان بودجه قابل توجهی دریافت می‌کردند.

وی ادامه داد: همواره درگیری در این مدارس بالاست و گروه‌های مختلف بر سر به دست آوردن قدرت و کنار زدن رقیب همه چیز را فدا می‌کنند.

فاتح‌راد با اشاره به معیارهای سنجش دانشجو در آزمون این مدارس گفت: در این مدارس تخلفات بسیاری در پذیرش، گزینش و انتخاب افراد ممتاز صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این مجموعه‌ با امتیازات ویژه وظیفه انتخاب بهترین استعدادها و پرورش آنها را به عهده دارد؛ اما در این راستا از مسیر اصلی خود منحرف شده است. امکانات بالقوه بسیاری در این مدارس وجود دارد که مخصوص استعدادهای ممتاز کشور در نظر گرفته شده است؛ اما امروز از آن به درستی استفاده نمی‌شود.

این کارشناس آموزشی گفت: به هیچ عنوان نمی‌توان الگوی مدارس سمپاد را در مدارس دولتی اجرا کرد؛ چرا که میان بودجه و تجهیزات مدارس سمپاد و مدارس دولتی هیچ‌گونه هماهنگی وجود ندارد.

وی بیان کرد: آزمون های ورودی این مدارس معیار سنجش کاملی برای ارزیابی استعدادهای دانش آموزان نیست؛ اما می‌توان گفت به میزان ۵۰‌درصد در سنجش هوش دانش آموزان موثر است.

فاتح راد در پایان گفت: در حال حاضر مدارس سمپاد به صورت دکان در آمده‌اند؛ درحالی‌که مدارس دولتی بی‌بهره از کمترین امکانات و در شرایطی ناعادلانه روزگار می‌گذرانند.
انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1027179

وب گردی

وب گردی