جزئیات آیین‌نامه جذب هیئت علمی پژوهشی و فناور دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیات آیین‌نامه جذب هیئت علمی پژوهشی و فناور دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد.

بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات آیین نامه جذب هیئت علمی پژوهشی و فناور اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، نزدیک به 130 مرکز تحقیقاتی، 12 پژوهشکده و 125 مرکز رشد دارد که در حال تبدیل به سراهای نوآوری هستند؛ لذا دانشگاه با توجه به این ظرفیت ها، برنامه مدونی را برای توسعه پژوهش و فناوری تدوین کرده است.

وی افزود: یکی از آیین نامه هایی که در راستای توسعه پژوهش و فناوری تدوین شده، آیین نامه جذب اعضای هیئت علمی پژوهشی و فناور است؛ بر اساس این آیین نامه، از فناوران و پژوهشگران برجسته کشور، در قالب هیئت‌های علمی-پژوهشی، برای فعالیت در مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده ها و هیئت های علمی فناور برای فعالیت در سراهای نوآوری و مراکز رشد، استفاده خواهد شد.

نگاهداری ادامه داد: مجموعه توانمند‌های افراد از جمله تحصیلات دانشگاهی، در جذب اعضای هیئت علمی پژوهشی و فناور لحاظ خواهد شد، البته در حوزه فناوری، امکان استفاده از فناورانی که دارای تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک نیستند نیز وجود دارد.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به احتمال پژوهشی شدن اعضای آموزشی هیئت علمی واحدها گفت: در حال حاضر برای اعضای آموزشی، 8 الی 10 ساعت موظفی تعریف کرده ایم که در صورت دارا بودن طرح پژوهشی، می توانند در مراکز تحقیقاتی دانشگاه مشغول به کار شوند.

وی تصریح کرد: در این آیین نامه، اعضای هیئت علمی فناور، از کارآفرینان و فناوران برجسته کشور که فعالیت‌های خوبی در این حوزه داشته اند، انتخاب خواهند شد؛ البته طبق آیین نامه، اعضای هیئت علمی فناور و پژوهشی، صرفا در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت دارند و مسائل آموزشی، جزو فعالیت های جانبی آن ها خواهد بود.

نگاهداری با اشاره با امریه فارغ التحصیلان در پارک های علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت سرباز هیئت علمی هایی که معاونت تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری معرفی کند، استفاده خواهد کرد.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از درآمدهای حاصل از فعالیت پژوهشی و فناوری درمراکز تحقیقاتی و رشد، برای تامین حقوق اعضای هیئت علمی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027191

وب گردی

وب گردی