استدلال عقلی و  بیان شیوا بهترین راه مقابله با منکرات  است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز نیروی انتظامی به دلیل اینکه در مسیر اقامه دین اسلام قدم برمی دارد، از حمایت قاطبه علما و مراجع و همه مردم برخوردار است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، ضمن قدردانی از تلاش نیروهای انتظامی در تامین امنیت مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان (ع) در جای جای ایران اسلامی گفت: امروز به دلیل اینکه نیروی انتظامی در مسیر اقامه دین اسلام و زنده نگهداشتن نهضت عاشورا قدم بر می دارد از حمایت قاطبه علما و مراجع و مردم مؤمن و ولایتمدار برخوردار است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را پیام مهم حادثه عاشورا عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است و نباید مردم در مواجهه با منکرات منتظر ورود نیروی انتظامی مانده و بگویند ربطی به ما ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: نیروی انتظامی همیشه به وظیفه اش عمل کرده و می کند اما وظیفه ما هم این است که هر وقت با عمل منکری از سوی فردی مواجه شدیم با بیان شیوا و با استدلال عقلی او را از انجام عملش نهی کنیم و اگر چنین کردیم طرف مقابل هم قطعاً حرف ما را می پذیرد و از کار بدش دست می کشد.

آیت الله مهدوی، بیان شیوا و استدلال عقلی را بهترین راه برای مقابله با منکرات دانست و گفت: این گونه عمل کردن در برابر منکرات مطمئناً ما را به هدف امام حسین (ع) از قیامش نزدیک تر می کند.

وی با بیان اینکه دین ما با دلیل عقلی روبه جلو می رود و هیچ شک و شبهه ای در آن وجود ندارد گفت: دین ما مانند نور خورشید روشن است و آن هایی که در فضای مجازی شبهاتی را مطرح کرده و یا به مقدسات توهین می کنند کسانی هستند که قادر نیستند با علما و مراجع ما بحث کنند چون برای مطالب خود هیچ سند و مدرک و استدلال عقلی ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: همانطور که در هوای آلوده، وظیفه داریم به صورت خود ماسک بزنیم، در مواجهه با مطالب انحرافی در فضای مجازی هم باید منفعل نباشیم و هر چیزی که می بینیم یا می شنویم قبول نکنیم و حتماً در مورد آن تحقیق کرده و به دنبال دلیل عقلی آن بگردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027212

وب گردی

وب گردی