حرفه‌آموزی عملی در دانشگاه گامی مهم برای اشتغال جوانان است

استاندار اردبیل گفت: ورود دانشگاه‌ها به حوزه حرفه‌آموزی دانشجویان گامی مهم برای ایجاد بازار کار و اشتغال بیشتر جوانان تحصیل کرده می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل امروز در بازدید از طرح‌های تحولی و سرای نوآوری دانشگاه آزاد اردبیل افزود: ایجاد مراکز فن‌آوری و دانش‌بنیان در محل دانشگاه‌ها می‌تواند به توسعه کارآفرینی و اشتغال دانش آموختگان منجر شود.

وی بیان کرد: لازم است دانشجویان با گذراندن دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی در محیط کسب و کار دانشگاهی نسبت به دریافت تسهیلات و خوداشتغالی اقدام کنند.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به اقدامات علمی و فن‌آورانه برخی شرکت‌های دانش‌بینان فعال در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نسبت به حمایت از این واحدها و خرید تولیدات آن‌ها توسط دستگاه های اجرایی قول مساعد داد.

وی تصریح کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی داخل استان با حمایت از این واحدهای کارآفرین زمینه اشتغالزایی در سطح بالاتر و کارآفرینی بیشتر را برای دانشجویان و جوانان فراهم کنند.

بهنام‌جو در این دیدار خواستار ارتباط بیشتر دانشگاه با پارک علم و فناوری برای عملیاتی‌کردن طرح‌ها و ایده‌های علمی شد.

استاندار اردبیل از واحدهای فعال زیر مجموعه دانشگاه آزاد از جمله کارگاه تولید لامپ‌های ال ای دی با بالاترین بهره‌ نوری، تولید داروهای گیاهی، آموزش مهارت ساخت و تعمیر طلا و جواهر، مرکز سنجش سلامت و استعدادیابی ورزشی، آکادمی ورزشی فرهیختگان، کارگاه تولید خودروی کارتینگ پیشرفته، تولید زغال بهینه و بدون آلودگی محیطی، کارگاه ماشین سازی اردبیل، آسفالت رنگی و سالن‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی بازدید و از همت این دانشگاه در راستای حمایت از کارآفرینی تقدیر کرد.

اسحاق رسولی: دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اجرای طرح‌های تحولی و توسعه سرای نوآوری زمینه کارآفرینی و اشتغال جوانان استان را فراهم کرده است

اسحاق رسولی رئیس واحد اردبیل در جریان بازدید امروز استاندار اردبیل از طرح‌های تحولی و سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بر نقش حمایتی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در زمینه کارآفرینی و اشتغال جوانان استان با اجرای طرح‌های تحولی و توسعه سرای نوآوری تأکید کرد.

رسولی با اشاره به ۱۱ محصول دانش‌بنیان تولید شده در مراکز رشد و واحدهای فناور این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با حمایت از دانشجویان، استادان و جوانان صاحب ایده آنها را به مراکز رشد و واحدهای فناور هدایت کرده و با حمایت همه‌جانبه از ایده تا تجاری‌سازی در کنار پژوهشگران خواهد بود و ضمن حمایت و سرمایه‌گذاری اولیه، زمینه اشتغال و کارآفرینی دانشجویان و دانش‌آموختگان را فراهم می‌کند.

وی به فعالیت گروه‌های آموزشی دانشگاه در ارایه طرح‌های پژوهشی و توسعه‌ای در راستای حل مسائل و مشکلات منطقه‌ای و کشوری اشاره و اظهار کرد: هر گروه آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک واحد خودگردان استراتژیک تعریف شده این موضوع هم نقطه‌ی قوت برای دانشگاه محسوب می‌شود و هم می‌تواند با هم‌فکری و هم‌افزایی در جهت ارایه‌ی خدمات به جامعه و حل مسائل مؤثر واقع شود.

در جریان این بازدید مسئول هر واحد فناور و مرکز رشد به ارائه توضیح لازم پرداخته و استاندار و هیأت همراه را در جریان کامل فعالیت های تولیدی، میزان کارآفرینی و اشتغال ایجاد شده قرار می دادند و استاندار اردبیل نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده بر توسعه فعالیت‌ها و اشتغال‌زایی بیشتر تأکید و از حمایت‌های بیشتر از طریق استانداری و دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

کد خبر: 1027225

وب گردی

وب گردی