باید از تمام ظرفیت دانشگاه برای گفتمان‌سازی و تحقق بیانیه گام دوم استفاده کرد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان گفت: باید ضمن پرهیز از شتابزدگی، از تمام ظرفیت دانشگاه برای گفتمان‌سازی و تحقق بیانیه گام دوم استفاده کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در سومین جلسه ستاد هیات اندیشه‌ورز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، بیان کرد: در راستای عملیاتی سازی مفاد بیانیه گام دوم در دانشگاه، هر معاونت باید ظرفیت‌ها و اختیارات خود را شناسایی و با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد به‌طور مستقل اقدامات خود را در راستای بیانیه انجام دهد و این را معطل کمک گرفتن و همکاری با سایر بخش‌ها نکند و در مرحله بعد به دنبال همکاری و مشارکت با سایر بخش‌ها و معاونت‌ها باشد.

وی با تأکید بر اولویت دادن و زمان‌بندی برای اجرای فعالیت‌ها در راستای بیانیه اظهار داشت: دوستان دبیرخانه هیات اندیشه‌ورز جهت تشکیل منظم جلسات کارگروه جدی‌تر باشند و هر معاونت گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه خود را جهت تحلیل و ارائه بازخورد به موسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری ارسال کنند.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در ادامه با توجه به اظهارنظرهای حاضران، ضمن تاکید بر ضرورت بررسی و مشخص کردن کارهایی که هر معاونت می‌تواند به‌طور مستقل و نیز با مشارکت سایر بخش‌ها در راستای بیانیه گام دوم انجام دهد ، برعملیاتی‌تر شدن اقدامات به این صورت که مفاد بیانیه در قالب اقدام، فعالیت و برنامه در بودجه کدگذاری شوند، تاکید کرد.

حجت الاسلام دادگر ادامه داد: اینکه برنامه عملیاتی سال ۹۹ همسو و با توجه به بیانیه گام دوم تنظیم گردد، خوب است ولی اکنون هنوز شش ماه فرصت داریم و باید دید هر معاونت با توجه به امکانات و ظرفیت‌های خود در همین مدت نیز می‌تواند روی چه مقوله‌هایی از بیانیه متمرکز شود و فعالیت کند. برخی اقدامات هزینه مالی کمی لازم دارند و می‌شود به گفتمان‌سازی آن‌ها پرداخت و ریل‌گذاری‌ها را انجام داد.

وی با بیان اینکه جلسات کارگروه به سمتی برود که یک گفتمان مشترک حول این بیانیه اتفاق بیفتد؛ البته گفتمانی که در ورای آن اراده بر تحقق وجود داشته باشد.، تصریح کرد: نکته‌ای که دارد مورد غفلت قرار می‌گیرد و اتفاقاً مورد تأکید مقام معظم رهبری هم هست، گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم است؛ باید دید چه راهکارهای عملیاتی برای تحقق این امر وجود دارد که در فضای دانشجویی، استادی، مدیریتی و غیره بتوان این را با مشارکت مخاطبان به یک گفتمان تبدیل کرد؛ به‌عنوان مثال: برنامه معاونت فرهنگی برای اینکه همه دانشجوها یک دور این بیانیه را بخوانند چیست؟ و یا شوراهای صنفی و یا انجمن‌های علمی بخوانند و برای تحقق بیانیه ایده بدهند.

وی ادامه داد: می‌توان جشنواره‌ای برگزار کرد ناظر به ارائه ایده‌ها جهت نحوه گفتمان‌سازی و نیز تحقق بیانیه گام دوم که با مشارکت دانشجویانی از حوزه‌های مختلف همراه باشد و از ایده دانشجویان مختلف استفاده شود و ایده‌های برتر مورد تشویق قرار گیرد. همچنین جدولی تنظیم شود که شامل گزاره‌ها، متن و جملات کلیدی بیانیه باشد و اقدامات و فعالیت‌هایی که می‌شود در راستای آن گزاره‌ها صورت گیرد را دربربگیرد.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در ادامه گفت: شکل‌گیری کارگروه‌ها در حوزه‌های مختلف دانشگاه قابل اتکا و امیدواری است و جای تشکر دارد، اما سرعت با افق‌های مطلوب متناسب نیست و باید ضمن پرهیز از شتابزدگی، از تمام ظرفیت دانشگاه برای گفتمان‌سازی و تحقق بیانیه استفاده کرد. همچنین گزاره‌ها باید مورد بازبینی قرارگرفته و آن‌هایی که با مأموریت و رسالت دانشگاه فرهنگیان مرتبط‌تر هستند شناسایی شوند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام دادگر در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که گزاره‌ها جمع و جورتر و دقیق‌تر شد و کار به نقطه مناسبی رسید، جلسه‌ای با مؤسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گذاشته شود و هیأت اندیشه‌ورز و کارگروه‌ها گزارشی از اقدامات و برنامه های عملیاتی خود ارائه دهند و از راهنمایی‌ها و مشاوره مؤسسه نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027254

وب گردی

وب گردی