حضور دانشجویانی از 130 کشور مختلف در  دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)/ جذب بیشترین دانشجو از عراق، افغانستان و سوریه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: دانشجویانی از 130 کشور مختلف در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) حضور داشته‌اند و بیشترین پذیرش نیز از کشورهای عراق، افغانستان و سوریه بوده است.

سید ابوالحسن نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تنها دانشگاه کشور به شمار می‌رود که عنوان بین‌المللی را یدک می‌کشد، به همین دلیل در کنار تمام مأموریت‌های آموزشی و پژوهشی خود، وظایف منحصربه‌فردی نیز دارد که تلاش کرده‌ایم این وظایف را به خوبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در جدیدترین رده‌بندی نظام رتبه‌بندی تایمز، نام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در جمع 40 دانشگاه برتر ایران قرار گرفته است که این اتفاق، کیفیت قابل دفاع این دانشگاه را نشان می‌دهد. برنامه‌ریزی ما در جهت افزایش سطح کیفی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) است و در این راستا به توفیقاتی نیز دست یافته‌ایم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: نگاهی تک‌بُعدی به آموزش عالی نداریم و تلاش کرده‌ایم به نیازهای فرهنگی دانشجویان نیز توجه ویژه داشته باشیم. تشکل‌ها و کرسی‌ها در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند و نشریات دانشجویی نیز از اهمیت خاصی برای ما برخوردارند.

نائینی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 130 کشور مختلف در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) دانشجو داشته‌اند؛ اما از کشورهای عراق، افغانستان و سوریه بیشترین تعداد دانشجو را پذیرش کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: جذب و آموزش دانشجوی غیر ایرانی جزو اولویت‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بوده است؛ اما تربیت فارغ‌التحصیلان ایرانی کارآمد هم در دستور کار ما قرار دارد، چراکه باید کشور را در شرایط تحریم، از هرگونه وابستگی به غرب بی‌نیاز کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027279

وب گردی

وب گردی