واحد زنجان سیانید سدیم برای معادن طلای استان تولید می‌کند/ ایجاد مجموعه مدارس سما با ویژگی‌های خاص در مرکز شهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: سیانید سدیم به صورت دانش‌‌‌بنیان در مراکز رشد واحد زنجان تولید می‌شود که کاربرد این ماده وارداتی در استخراج از معادن طلا است.

علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش این دانشگاه در توسعه استان گفت: دانشگاه آزاد زنجان با داشتن واحدها و مراکز متعدد در سطح استان، نقشی تعیین‌‌کننده در توسعه همه جانبه زنجان داشته است. بدون تردید، وجود دانشگاه در هر منطقه‌‌‌ای منجر به توسعه علمی، فرهنگی و اقتصادی آن منطقه خواهد شد و بسیاری از افرادی که از کسب تحصیلات عالی محروم بودند امکان ادامه تحصیل یافتند و همین امر منجر به تربیت نیروی انسانی کارآمد که در صنایع و اقتصاد استان فعال باشند، خواهد شد.

وی تشریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه حل مسئله، رفع چالش‌‌ها و مسائل کشور را مورد توجه قرار داده است، دانشگاه آزاد زنجان هم توجه ویژه به این مسئله داشته و در حال حرکت به سمت دانشگاه‌‌های نسل سوم و چهارم و ایجاد دانشگاهی کارآفرین و تربیت فارغ‌‌التحصیلانی بامهارت و کارآفرین بوده تا دانشجویان واحدهای دانشگاهی استان بعد از فارغ‌‌‌‌التحصیلی بتوانند علاوه بر کسب شغل در اداره صنایع و کارخانجات استان فعالیت داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان درباره نقش اثرگذار این دانشگاه در ارتباط با صنایع فعال استان اظهار کرد: با توجه به فعالیتی که صنایع روی، مس و سرب در سطح استان دارند یک مرکز تحقیقاتی مرتبط با این موضوع ایجاد کردیم که کلیه تجهیزات لازم و مطابق با علم روز دنیا در این مرکز وجود دارد. در حال حاضر، این مرکز تحقیقات به صنایع فعال در استان خدمات‌‌‌رسانی دارند. در قسمت‌‌‌های دیگری چون کشاورزی شاهد دستاوردهای بسیاری از دانشگاه آزاد در این استان خواهیم بود؛ همچنین با توجه به توسعه مراکز رشد و هسته‌‌‌های فناور در واحدهای دانشگاهی زنجان در آینده نزدیک شاهد تولید محصولات دانش‌‌بنیان در این مراکز خواهیم بود.

فیروزفر خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تولید سیانید سدیم به صورت دانش‌‌‌بنیان در شرکت‌‌های مستقر در مراکز رشد داریم که کاربرد این ماده وارداتی در استخراج از معادن طلا بوده و تکنولوژی آن توسط دانشگاه آزاد زنجان برای بهره‌‌‌‌‌‌برداری از معادن طلا ایجاد شده است.

وی در ادامه درباره نقش دانشگاه آزاد در توسعه فرهنگی استان زنجان گفت: قطعا ایجاد دانشگاه در هر منطقه‌‌‌‌‌‌‌‌ای منجر به توسعه فرهنگی در آن منطقه خواهد شد. با توجه به اهمیتی که دانشگاه آزاد برای توسعه علوم‌‌‌‌‌‌‌انسانی قائل است و معاونتی جداگانه برای این موضوع تشکیل داده، در استان ما هم هیئتی اندیشه‌‌ورز برگرفته از استادان نخبه در این حوزه تشکیل شده تا به رفع چالش‌‌های علوم‌انسانی بپردازند. بدون تردید این امر، نقشی اثرگذار در توسعه فرهنگی و تعالی علوم انسانی در استان زنجان خواهد داشت.

فیروزفر درباره فعالیت مدارس سما در این استان تصریح کرد: در حال حاضر، در کل استان زنجان چهار مجموعه مدارس سما داریم و نزدیک به سه هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه آزاد زنجان درصدد است تا در مرکز شهر استان مجموعه مجهزی از مدارس سما را تاسیس کند که در مهرماه سال آینده افتتاح می‌‌شود. اگر احداث این مدرسه محقق شود مجموعه بی‌‌نظیری در آموزش و پرورش کشور خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان درباره برنامه‌‌‌های این دانشگاه در جذب دانشجوی خارجی اظهار کرد: دانشگاه آزاد زنجان با توجه به اعضای هیئت علمی توانمندی که در سطح استان دارد و فعالیت‌‌های ویژه استان زنجان در ایام محرم، در جهان اسلام به پایگاه شور حسینی شناخته شده است. بدون تردید، با توجه به قابلیت‌‌‌‌‌‌های موجود و دریافت مجوز و فراهم شدن زیرساخت‌‌های لازم، توانمندی جذب دانشجوی خارجی خصوصا از کشورهای مسلمان را خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027309

وب گردی

وب گردی